Index Vakbarát Hírportál

Red Bull-Ferrari, és a Marussia nagyot nevet

2015. szeptember 8., kedd 09:12

Lassan lassan megoldódik az év egyik F1-balhéja, a Red Bull Racing (RBR) végre kimondhatja, hogy szakít a Renault-val, és rátalálhat - újra - a Ferrarira.

Az, hogy jövőre már nem Renault-val indul, szinte 100 százalék, mint ahogy az is, hogy a Renault vesz magának egy csapatot, a Lotust, ami most Mercedest használ.

A Red Bull a Mercihez kopogott először, ami kezdetben hajlott is arra, hogy motort adjon el a legnagyobb ellenfélnek, ám a hétvégére a német józanész győzött, és most nagyon úgy néz ki, hogy mégsem fognak szállítani az RBR-nek.

Vagyis egy lehetőség marad, a Red Bull-Ferrari. Az olaszok elnöke már hónapokkal ezelőtt is örömmel beszélt a lehetőségről, és az Olasz Nagydíjon a csapatfőnök Maurizio Arrivabene is megerősítette szándékukat, ők bizony adnának motort a közvetlen riválisnak.

Az biztos, hogy az új gyári Renault nem fog Mercivel menni, amivel idén a Lotus megy, így a Mercedesnek lesz egy fölös motorcsomagja. Ki kapja ezt meg?

Lehetne mondjuk a Scuderia Toro Rossóé (STR), de az a Red Bull fiókcsapata, és a Merci a Red Bull-lal nem akar üzletelni. Ráadásul az STR még eléggé köti az ebet a karóhoz, hogy jövőre is Renault-t használhasson: nekik sokkal jobban bejött a Renault még idén is, valamint pénzügyileg elég előnyös szerződésük lehet a franciákkal, ami jövő év végéig él.

Istállók és motorok 2016-ban

Ferrari

Mercedes

Renault

Williams-Mercedes

Force India-Mercedes

Sauber-Ferrari

McLaren-Honda

Haas-Ferrari

Red Bull-Ferrari (?)

Toro Rosso-Ferrari/Renault (?)

Marussia-Mercedes (?)

Ezek után pedig - véli a Motorsport.com - csak egy csapat marad, a Manor/Marussia, az F1 legkisebb istállója, aminek most Ferrarija van, ami elméletileg menne a Red Bullba. A Marussiának még az idei Mercik is megfelelnének jövőre, sőt, boldog lenne azokkal, ugyanis az F1 idei legjobb turbója erősen felhúzhatná őket, és azonnal vonzóvá válnának a jobb versenyzőknek is. Illetve több pénzt kérhetnének a mostani, vagy más fizetős pilótáktól.

Hacsak a Sauber közbe nem lépne. A svájci csapat 2010 óta Ferrarival megy, minden rendben a felek között, de ha a Mercedes értelmetlennek látná a tökutolsó Marussiának szállítani, vagy esetleg nem tudnának megállapodni az árban - a Merci nem olcsó -, fordulhatna még a Sauberhez is. 1993-ban a Sauber a Mercedes Forma-1-es projektjének indult Merci-motorokkal, hosszabb távon viszont az együttműködésből nem lett semmi, mert a németek a McLarenhez pártoltak. 

A Red Bullnak és a Toro Rossónak egyébként nem új a Ferrari, az RBR 2006-ban, az STR 2007 és 2013 között már használta a motorjaikat.

A megállapodás köztük újra kézenfekvőnek tűnik, bár abból még lehet vita, hogy milyen szintű motorok érkezzenek az olaszoktól: az RBR csakis a legmodernebbekkel lenne elégedett, de a Ferrari nem biztos, hogy azokat szívesen átadná. Még jópénzért se.

Rovatok