Novemberben kezdi tesztelni az FIA, a Nemzetközi Automobil Szövetség azt a három elképzelést, amivel a pilóták fejét védenék a Forma-1-es kocsikban. A cél az, hogy olyan megoldást találjanak, ami se nem zavarja a pilótákat a kilátásban, se nem csökkenti a sebességét annak, hogy minél gyorsabban ki tudjanak szállni a kocsikból, ezért a vadászrepülők pilatófülkéjére hasonlító megoldásokat elvetették.
A végső esélyes közé három verzió került be:
Az FIA biztonsági igazgatója, Laurent Mekies szerint rengeteg lehetőséget megvizsgáltak már, de nem sürgeti őket az idő, hogy döntsenek. 2017 előtt ugyanis semmiképp nem mutathatnák be a változtatásokat, de ha a tesztek jó eredményt hoznak, a következő utáni F1-idényben már be is vezethetnék az újítást.
Ehhez viszont az is kell, hogy azt minden pilóta támogassa. Erről a Grand Prix Versenyzők Szövetségének elnöke, Alexander Wurz beszélt, aki szerint már a legutóbb még szkeptikus Nico Hülkenberg is meggondolta magát a védőkeretekkel kapcsolatban.
A védelmet nyújtó keret fejlesztése Justin Wilson halálos IndyCar-balesete és Carlos Sainz Jr. szocsi kicsúszása után került újra a középpontba azok után, hogy Jules Bianchi 2014-es, végül tragikus balesete kapcsán merült fel újra komolyan az F1-ben, hogy védeni kellene a versenyzők fejét.
A keret bevezetéséig 2016-ban is lesznek újítások, a kocsikat lassítókamerákkal szerelik fel, hogy ezzel segítsék a baleseteket kivizsgáló szakemberek munkáját.