Az Amerikai GP-t is megnyerte, bár ezúttal szerencséje is volt, teljesen egyértelműen ő volt idén is a legjobb pilóta. Austinban vasárnapra elállt az eső, nagyszerű verseny volt.
Óriási futam volt az Amerikai Nagydíj, ami száradó pályán kezdődött, és az első helyért az utolsó körökig zajlott a csata. Előbb a Red Bullok szorongatták a Mercedeseket, sőt, le is hagyták azokat, de amint teljesen felszáradt, a merci-erőfölény azonnal kijött, és hamilton, illetve Rosberget nem lehetett utolérni.
A németnek állt a futam, vezetett több biztonsági autós szakasz és szép előzések után, de hat körrel a vége előtt hibázott, lecsúszott a pályáról, és Hamilton megelőzte. Onnan pedig már meg sem állt harmadik vb-címéig, amit három futammal a vége előtt szerzett meg.
Sosem volt még ilyen könnyű bajnoksága, eddig mindig az utolsó futamon biztosította be a címet, 2008-ban és 2014-ben is. Tíz futamot nyert meg az eddigi 16-ból, esélyt sem adott mercedeses csapattársának, Nico Rosbergnek.
Hamilton-szezonrajzzal köszöntenénk a bajnokot normál esetben, egyrészt, ha nem ő nyert volna tavaly is, de még inkább, ha nem lett volna szinte tükörsima útja harmadik világbajnoksága felé.
2014-ben is csak azért kellett az utolsó futamig várnia, mert életben volt az utolsó futam duplapontos szabálya, amikor 25 helyett 50-et lehetett szerezni, így Rosberg végig versenyben maradhatott. Idén ezt törölték, így jóval hamarabb összejöhetett az újabb cím.
Hamilton gyenge pontja tavaly az időmérő volt, karrierje alatt először verte összesítésben a csapattársa, Rosberg 12-7-re hozta ellene a csatát, akkor az angol azt mondta, ebben erősödnie kell 2015-ben. Következmény: 12-5-re vezet idáig.
Ráadásul ebből a 12-ből 11 pole pozíció volt, zsinórban négy pole-lal indított, Barcelonában Rosberg megakasztotta, de aztán egészen káprázatos hetes sorozatot produkált, Monzáig.
Ebben az évben elmaradt a tavaly látott Hamilton-Rosberg-párharc a futamokon is, mivel a német nem volt képes felvenni a kesztyűt. A brit 4/3-as győzelmi mutatóval kezdett, Rosberg Spanyolországban visszavágott, majd jött az évad egyetlen kritikus és balhés pontja, Monaco: Hamilton a rajttól az utolsó körökig vezetett, kilométerekkel, de akkor a Mercedes egy hülye kerékcserével tönkretette a versenyét, és csak harmadik lett. Rosberg ajándékba kapta a győzelmet, mivel Hamilton kerékcseréjére nyilvánvalóan nem volt elég idő, a csapat mégis megpróbálta, bár gumijai nem is voltak különösebben rossz állapotban.
A szezonnak ebben a szakaszában volt egy kis fogadkozósdi Rosbergtől, hogy majd visszajön, idén megpróbálja megnyerni a vébét, de a terv valójában csak elméletben létezett, Hamilton esélyt sem adott. Sőt, Rosbergnek már a ferraris Vettellel is meggyűlt a baja, a másik német ugyanúgy három futamgyőzelemnél jár ebben az évben, mint ő, pontokban pedig már többet is szerzett, átvette a második helyet a vb-n.
Fontos kiemelni: Rosberggel a Mercedes már nem biztos, hogy meg tudta volna nyerni a világbajnokságot. Azaz nem véletlenül kapott Hamilton tavasszal új, hároméves szerződést, akkorát, amivel minden idők legjobban fizetett F1-pilótája lesz. Ezt a vébét már nem csak magának, de a Mercinek is nyerte, így végképp meghálálta a bizalmat, amit még a volt csapatfőnök, Ross Brawn szavazott meg neki, amikor az akkoriban - 2012 végén - igen menő McLarentől a még csak erős középcsapat Mercihez csábította.
Nem mehetünk el amellett sem, hogy Hamilton első teljesen önálló, mondhatni, már-már magányos vb-címét szerezte. Köztudott törékeny karaktere, érzékenysége, 2015-ig mindig volt mellette valaki, aki a lelkével törődött: első évében az apja, aztán már Nicole Scherzinger, a barátnő, akivel éveken át együtt élt se veled, se nélküled kapcsolatban, ám aki 2014-ben rajttól célig támogatta.
Hamilton aztán a múlt télen szakított Scherzingerrel, de nem csak vele, kidobta menedzsmentjét is, új szerződését már magának tárgyalta le. Apját egyszer nem lehetett látni idén a futamokon, az egyedüli társak, akik feltűntek a bajnok mellett, a bulldogjai voltak. 30 évesen lett felnőtt, most már nem kellett senkire támaszkodnia, a monacói balhés helyzetből is szépen visszahozta magát. Mindent a versenyzésnek rendelt alá, magánéletét is teljes mértékben, az eredmény: teljes siker.
A szezon tehát izgalmas nem volt, azok maximum azok a futamok voltak, amiket a Ferrari és Sebastian Vettel nyert meg. Illetve ez az austini, annak ellenére, hogy dupla Merci-siker lett a vége, egészen kiváló volt.
Új csapatával Vettelék a semmiből húzták elő a győzelmet a második versenyen, amihez még kellett a Mercedes pökhendisége is bőven, a Hungaroring-siker még meggyőzőbb volt, a magyar futam lett egyértelműen a szezon fénypontja, legkiválóbb versenye. (Bár ez az amerikai nagyon erős második.)
Szingapúrban Vettel már egyeduralkodó volt, 15 hónap után vette el a pole-t a Mercedesektől, és rajttól célig vezetett. Az a nagydíj - és előtte a magyar - mutatta meg, mi lenne, ha kevésbé számítana a motorerő a Forma-1-ben: a Ferrari végzett az élen egy Red Bull és még egy Ferrari előtt, amit a másik Red Bull követett. A lassabb kanyarokban a kocsi, a kasztni tulajdonságai kerültek előtérbe, azaz a Ferrari és a Red Bull is kezesebb, jobban kezelhetőbb gép, mint a Mercedes, de annak a motorja annyival erősebb, hogy átlagos pályán képtelenség felvenni vele a versenyt.
Pontosan ez derült ki Austinban is, a nedves pályán az elején a két Red Bull, de Ricciardo főleg könnyedén nyomta le a Merciket, és húzott el tőlük, amint felszáradt viszont, az ausztrál teljesen visszaesett, versenyképtelen volt a középmezőnyben.
Vetteltől a vb második helye egészen kivételes teljesítmény, annyi futamot nyert, mint Rosberg, nagyszerű visszatérés a négyszeres bajnoktól pocsék 2014-e után. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Ferrari oda fog érni a Mercedeshez, illetve, hogy két szuperpilóta emelkedik ki a mezőnyből, akiknek párbaja meghatározhatja a következő éveket: Hamilton és Vettel 43 és 42 győzelemnél jár, ebben a szezonban hagyták ott végleg a 32-nél megragadt, ám hasonlóan nagy klasszisnak tartott Fernando Alonsót. És jönnek a fiatalok, Ricciardón látszik, hogy csak az autó kéne alá, Max Verstappen pedig 18 évesen érett klasszisként versenyez, Austinban a nagyszerű negyedik helyet szerezte meg. Ők ketten lesznek a jövő legnagyobb klasszisai.
Alonso viszont pocsék lóra tett a McLaren-Hondával, nem is a középmezőnybe, szinte az utolsók közé süllyedt vissza, és nincs is rá garancia, hogy jövőre feltámadhatna a kínlódó japánokkal. Bár most Amerikában a legjobb versenyüket futották, csakhát a spanyol most sem tudott célba érni a törékeny motorú kocsival.
Persze neki legalább biztosan lesz helye, autója, motorja jövőre, nem úgy, mint a Red Bull- és a Toro Rosso-pilótáknak. Sajnos arra a kérdésre, hogy miről is szólt 2015, zsigerből azt kell felelnünk, a Red Bull Racing motormizériájáról.
Az első félév azzal telt, hogy motorszállítójukat, a Renault-t ostorozták, június óta meg az a téma, hogy mire cserélik le a franciákat. Jelenleg az ügy ott tart, hogy semmire, visszakuncsorognak a Renault-hoz, de még az sincs elméletileg kizárva, hogy kicsúsznak az F1-ből, mert a Ferrari és a Mercedes is fél motort adni nekik. Hondával nem akarnak szenvedni, így jelenleg Bernie Ecclestone éjt nappallá téve dolgozik azon, hogy valamit be tudjanak rakni 2016-ban Ricciardo és Kvjat mögé. (A Toro Rossót várhatóan megszánja a Ferrari a 2015-ös motorjaival.)
Lesz megoldás, ez biztos, csak még nem tudni, mi. Az évet tehát átitatta a politika, a pályán kiemelkedett a magyar és a szingapúri futam, azok közül, amiket a Mercedes nyert meg, csak a Hamiltonnak drámaian elrontott Monacót és az Orosz Nagydíjat lehet említeni és természetesen Austint.
Jövőre csak jobb jöhet, több verseny mindenképp, mivel a Ferrari szépen zárkózik, és versenyképes motorral a Red Bull sem elveszett, de hogy kevesebb politikával-e, az szinte kizárt: a háttérben megy a vita a 2017-es motor- és kasztniszabályokról.