Ez a hét most már tényleg csak arról szól, hogy ki irányítsa a Forma-1-et, ha lesz, ha nem lesz Bernie Ecclestone. Marchionne Ferrari-elnök és Ron Dennis McLaren-főnök után Mario Andretti, 1978 világbajnoka szólalt meg az ügyben.
A két csapatvezető Bernie utódlása miatt aggódott, valamennyire ezt teszi Andretti is. Ám ő inkább arról beszél, ha továbbra is a motorszállítóknál marad a hatalom, annak nem lesz jó vége.
Egyszerűen nem adtak nekik, a Renault, ami eddig is volt az RBR-ben, gyenge, a Honda még gyengébb, de Ron Dennis még attól is elvágta őket.
"Minden arról szól mostanában, hogy ki legyen a főnök, és merre haladjon tovább a Forma-1 - kezdte magyarázni Andretti a Gpupdate.net-nek. - Jelenleg a gyártók nagyon erősek, ami jó, ám ez kétélű kard. Ha ők veszik át a hatalmat, csak egynek lesz jó. Jószándékú diktatúrára van szüksége minden szerveződésnek. Láttuk, mi történt a CART-tal, láttuk, milyen erős volt, de rosszul vezették, túl demokratikusan - bukásra volt ítélve."
A CART Amerika egyetlen, és kiemelkedően kedvelt együléses sorozata volt, egészen a 2000-es évek elejéig, amikor egy menedzser megszerezte az indianapolisi pálya jogait, kitiltotta onnan a CART-ot, és letrehozott egy ellensorozatot, az IRL-t, Indy Racing League-et. Az Indianapolis 500-on, a kiemelkedően legnépszerűbb futamon csak az ő autói versenyezhettek, így pár év alatt az övé lett a népszerűbb, a CART-ból átmentek a legjobb pilóták és csapatok. Pár éve, jó 10 év után történt meg az újraegyesülés, de az egész széria nem ugyanaz, mint volt 15-20 éve, sosem nyerte vissza, és már sosem fogja, az egykori népszerűségét.
"Nem akarjuk, hogy a Forma-1 idáig jusson, újra azt szeretném látni, hogy a döntéshozatal egy-két ember kezében van. Vannak az F1-nek erős pillanatai most is, de sok a szemét.
Meg kell fogni a gyenge pontokat, és a gyártók nem fognak ezekkel foglalkozni, mert nem érdekli őket, csak a saját érdekeikkel vannak elfoglalva. Erős pozícióból kell a döntéseket hozni. A gyártók mindig valamilyen okból vannak az F1-ben, és amint nem találnak okot, lépnek. Őket nem érdekli a sport. Bárki is irányítja a sportágat, annak az érdekeit kell szem előtt tartania
- vallja Andretti.
Vagyis arra van szükség, hogy Ecclestone (vagy más) és az FIA elnöke, Jean Todt (vagy más) újra erős legyen, és összeülve dönthessenek a legfontosabb kérdésekben, mint a fénykorban, amikor a nyolcvanas évek elejétől kezdve töretlenül ívelt föl a Forma-1.
Elméletileg efelé haladunk, a legutóbbi Motorsport Világtanács-ülésen a két fejes szuperhatalmat kapott, és január végén jönnek az első döntéseik. Nem tudni viszont, hogyan reagál azokra a Ferrari és a Mercedes.