Nem hogy unalmas lett, négy perccel a vége előtt nem volt kocsi a pályán. A Ferrari játszott rá leginkább, Vettel farmerban ment a sajtótájékoztatóra. Meglepő, ha lesz még egy ilyen. Hamiltoné a pole az Ausztrál GP-n.
Melbourne-ben, az idénynyitó Ausztrál GP-n mutatkozott be az új, kieséses időmérőrendszer.
Első áldozata a manoros újonc, Pascal Wehrlein volt, első menőbb kiesője az RBR-es Danyiil Kvjat, akinek az autójával volt gond. Az első harmadban a két-két Manor, Haas és Sauber búcsúzott az RBR-en kívül.
Ugyanígy ment ez a második harmadban is, ahol előbb a két Renault, majd a két McLaren búcsúzott. A hondások sokat léptek előre, bár Alonso még az egyik Force Indiát, Hülkenberget is megelőzhette volna, nem is volt boldog, kevéssel maradt le. Ment a két Force India is, és meglepetésre az egyik Williams, Bottasé.
A döntő harmadra így Ricciardo, Massa, a két-két Mercedes, Ferrari és a meglepetésnek várt Toro Rosso maradt.
A ferrarisok hat-hét perccel az idő letelte előtt kiszálltak, az STR-esek szintén. Mindeközben nem láttuk, ahogy a pályán Hamilton megszerzi a pole pozíciót, mert a boxban sétálgató Vettelt mutatta a kamera.
Négy perc volt még hátra, amikor már teljesen kiürült a pálya, még a Mercedesek sem versenyeztek egymással. Olyan volt, mintha szándékosan bojkottálták volna az istállók az új rendszert. Vettel volt a leglátványosabb lázadó, farmerben ment az időmérő eredményhirdetéses sajtótájékoztatójára.
Hivatalosan még nincs róla szó, de mérget vennénk rá, hogy ez volt az első és egyetlen kieséses időmérő a Forma-1-ben, és már két hét múlva a régi rendszer szerint fognak menni.
Az időmérő leglátványosabb része az volt, hogy Hamilton a sajtótájékoztatóra menet kiült az utcai Mercedes ablakába, hogy integessen a közönségnek. (A sajtófőnök fuvarozta őket át a médiacenterbe.)
Hamilton mögött Rosberg lett természetesen a második, és a már említett Vettel a harmadik, de rendszer bukása miatt ezzel alig törődött valaki. Még Hamilton pole-körét sem mutatta meg a tévé, ami eddig bevett és kedvelt szokás volt.
Ez az új időmérő elég hulladék
- értékelte megfelelően a Mercedes-főnök Toto Wolff, aki azt is elmondta, a csapatok a tesztek végén megállapodtak, az utolsó harmadban a régi rendszer szerint kvalifikálnak, de ez a kezdeményezés "nem jutott el" az F1-bizottsághoz, ami szabálymódosítást kezdeményezhet.
Chris Horner Red Bull-főnök egyenesen bocsánatkérést vár az F1 döntéshozóitól, és azonnali visszaállást a régi lebonyolításra.
A helyzet abszurditását Damon Hill Sky-szakértő, volt világbajnok mutatta meg legjobban:
Az a legabszurdabb, hogy Hamilton leinthette volna saját magát.
Az persze még ennél is abszurdabb, hogy az F1 ebből is jól fog kijönni, ugyanis ez a megabukás ahhoz is el fog jutni, aki amúgy sose nézne Forma-1-et. A végső cél pedig a hírverés. És végülis egy próbát megért, nem került semmibe, majd szépen visszatérnek az előzőre.
Bernie Ecclestone is megszólalt az ügyben, aki nincs ott Ausztráliában, így tévén látta, hogy mi történt, illetve, hogy mi nem. "Hulladék" - fogalmazott Wolffhoz hasonlóan, és azonnal megjegyezte, hogy már a következő futamra változtathatnak rajta. Ő személy szerint súlyozásos időmérőt akar: a régi rendszerben futnának, de a legjobbak büntetőidőt kapnának, amit a köridejükhöz adnának hozzá aszerint, hogy szerepeltek az előző futamon. Mesterséges lenne, mint az utolsó futamos duplapontozás volt, amit egyetlen szezon után elvetettek. A közönség utálta azt is, ebben is a legjobbakat büntetnék, ami senkinek nem szimpatikus.
Hamilton bánhatja kicsit, hogy vele kevesebbet foglalkoztak, bár őt leginkább csak az érdekelheti, hogy simán megverte Rosberget és a Ferrarit is a pole-ért. Hiába panaszkodott és nem is volt túl gyors a teszteken, kenterbe vert mindenkit.
Ami persze nem túl biztató a vasárnap hajnal 6 órai futamra nézve. De ha unalmas is lesz, egyrészt ennél az időmérőnél nem lehet rosszabb, másrészt az F1-nek ez a kudarc meg is hozta a kellő hírverést erre a hétvégére.
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m23.837s | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.197s | 0.360s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m24.675s | 0.838s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m25.033s | 1.196s |
5 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.434s | 1.597s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m25.458s | 1.621s |
7 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.582s | 1.745s |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1m25.589s | 1.752s |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m25.753s | - |
10 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m25.865s | - |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m25.961s | - |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m26.125s | - |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m26.304s | - |
14 | Jolyon Palmer | Renault | 1m27.601s | - |
15 | Kevin Magnussen | Renault | 1m27.742s | - |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.435s | - |
17 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m27.958s | - |
18 | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | 1m28.006s | - |
19 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m28.322s | - |
20 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m29.606s | - |
21 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m29.642s | - |
22 | Pascal Wehrlei | Manor/Mercedes | 1m29.627s | - |