A szurkolók, a csapatok, a versenyzők, de még az F1-főnök Bernie Ecclestone is utálta a 2016-os Ausztrál Nagydíjon először élesben bevetett új időmérőt, ezért könnyen lehet, hogy már a szezon második futamán visszaáll a régi rendszer.
Leszerepelt a 90 másodpercenkénti kieséses rendszer az Ausztrál Nagydíjon, ez volt a pilóták, csapatvezetők és szurkolók egybehangzó véleménye. Bernie Ecclestone, a Forma-1 ura röviden csak annyit mondott, hogy
az új rendszer egy szar.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint bocsánatot kellene kérnie a Forma-1-nek a szurkolóktól, a mercis Toto Wolff is csatlakozott hozzá, aki rettenetesnek találta az időmérőt, de még a kvalifikációt megnyerő Lewis Hamilton sem volt elégedett az élménnyel, ő legszívesebben visszaállna a 2015-ös, nem kieséses verzióra.
A végeredményt persze nehéz fényezni, a ferraris Sebastian Vettelnek annyi ideje volt a harmadik harmad végén, hogy az overallból átöltözve, farmerben és ingben ment a sajtótájékoztatóra, mert a kocsijával úgysem akart már kimenni jobb időért, elfogytak ugyanis az érintetlen gumijai, így esélye sem lett volna a Mercedesek ellen.
A BBC úgy értesült, hogy már vasárnap reggel gyűlést is tartanak a csapatfőnökök, amin megtárgyalják az időmérő jövőjét. Ezt a Motorsport is megerősítette, ők úgy tudják, hogy az a valószínűbb, hogy a teljes újítást elvetik, és ugyanúgy rendezik a második, Bahreini Nagydíjtól fogva az időmérőket, mint tavalyig, vagyis minden harmadban mindenki addig meg, ameddig akar, nem lesz kiesés.
Ezt Toto Wolff, a Mercedes-főnök mondta el nekik, aki a szombati sajtótájékoztató előtt telefonon egyeztetett Bernie Ecclestone-nal a kérdésről.
A barcelonai teszt idején a csapatok köztes megoldást javasoltak az F1-nek, ami szerint az első két harmadban kieséses rendszer lenne – ezek valóban hoztak némi izgalmat Ausztráliában azzal a kitétellel, hogy sokaknak nem volt ideje gumit cserélni egy javító kör előtt –, a harmadikban viszont mindenki mehetne végig, nem lenne kiesés, így nem fordulhatna elő az, ami most, vagyis hogy 4 perccel a leintés előtt egy autó sincs a pályán, sőt, az összes pilóta kiszáll az autójából.
Arra kicsi az esély, hogy azt a formátumot vessék be, ám könnyen lehet, hogy a régi rendszer visszaállítása mellett tovább dolgoznak a háttérben az időmérő felrázásán, de mielőtt újra próbálkoznak, alaposabb átgondolás kell a csapatvezetők szerint.
2005-ben, amikor az úgynevezett összetett időmérőt bevezették, hat futam kellett, hogy visszaálljanak a régi rendszerre. Akkor egy szinte üres tankos, majd egy megtankolt autóval futott kört mentek a pilóták, a két időt összeadták, és ez alapján alakult ki a rajtsorrend.