Alonso durva bukása, a Ferrari kettős vezetése és a Mercedes visszavágása is meg fog maradni. Piros zászló, pontszerző újonc csapat az idénynyitón. Raikkönen kiesett, Rosberg nyert, Hamilton második, Vettel harmadik.
Nagy versennyel indult a Forma-1-es idény Ausztráliában, Melbourne-ben már a rajtnál borult minden.
Az első rajt nem sikerült, mert Danyiil Kvjat Red Bull-ja megállt a célegyenesben a starthoz menet. Második próbálkozásra Hamilton a pole-ból pocsékul indult el, mindkét Ferrari megelőzte, mivel Rosberg is beszúrt az angolnak az első kanyarban. A bajnok hatodiknak esett vissza, Felipe Massa mögé.
Az élen Vettel repült, mögötte Raikkönennel és Rosberggel. Hamilton gyorsan megelőzte a Williamset, Verstappen Toro Rossója mögé viszont beszorult, ötödiknek.
Annyit kapott az elsőktől, hogy miután Vettel kereket cserélt, megelőzte a pályán a még kerékcsere nélkül hajtó Hamiltont.
Épp visszaállt az élen a Vettel, Raikkönen, Rosberg sorrend, amikor a 18. körben elképesztő baleset zavarta meg a versenyt. Fernando Alonso érte utol a haasos Esteban Gutierrezt, a mexikói kicsit bemozdult féktávon, a két kerék összeért, a McLaren a falnak csapódott, majd a kavicságyban felborult. A falnak dőéve állt meg, totálkárosra törve, de a spanyol azonnal kimászott belőle. Kicsit sántított, ám hamar kiderült, semmi baja.
Olyan volt az egész, mint Martin Brundle ugyanebben a kanyarban, 1996-ban történt balesete.
A futamot a 19. körben a rengeteg törmelék miatt leállították, mintegy jó negyedórát a depóban töltötték a kocsik, míg újra tudták indítani a futamot.
A Mercedesnél Hamilton visszaesését megpróbálták a közepes gumikkal menteni, ezt rakatta föl kerékcseréjekor, de az újraindítás után sem volt szerencséje, most a másik STR, Sainz kocsija mögé ragadt be.
Az élen Raikkönenre újra lecsapott a Ferrari tavalyi átka, füstölgő kocsival gurult a boxba, az autó ki is gyulladt, a finnek fel kellett adnia, úgy, mint egy éve ugyanitt.
Vettel kiment kerékcserére, Rosberg az élre került, és a 42. körben a cserék és Raikkönen kiesése miatt Hamilton felzárkózott Rosberg mögé másodiknak, igaz 10 mp hátránnyal.
Vettel, Ricciardo és Massa jött mögöttük, a Ferrari a lágyabb gumin kezdte üldözni a Mercedest, ami már nem tervezett több boxkiállást.
A mezőnyben Sainz és Verstappen csatája okozott izgalmat, a holland többször káromkodott, az utolsó pontszerző helyekért küzdöttek.
1 | Nico Rosberg | 25 |
2 | Lewis Hamilton | 18 |
3 | Sebastian Vettel | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | 12 |
5 | Felipe Massa | 10 |
6 | Romain Grosjean | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | 6 |
8 | Valtteri Bottas | 4 |
9 | Carlos Sainz | 2 |
10 | Max Verstappen | 1 |
Az élen Rosberg is a közepessel ment, és ekkor már látszott, nem fog többet kiállni, illetve Hamilton is képes lesz befejezni azon a futamot. Ezért teszteltek a Mercedesek télen majdnem kizárólag a közepes gumival, tudták, hogy ha azon végig tudnak menni, boxkiállásokat lesznek képesek megspórolni, és tervük be is jött.
Vettel a lágy gumin hiába jött Hamiltonra, Rosberg ellen esélye sem lehetett, a maximum az volt, hogy az angolt meg tudja hajtani a második helyért. Hamilton közepes gumija hét-nyolc körrel a vége előtt kezdett elfogyni, a Ferrari keményen rá is ment a Mercedesre.
Közben a 9-10. helyen a két Toro Rosso koccant, Verstappen húzta a rövidebbet, megpördült, de azonnal továbbment.
A világbajnok fel tudta tartóztatni Vettelt, az előzés nem jött össze olyan gyorsan, amint az elsőre látszott. Sőt, amikor két körrel a vége előtt a Ferrari lecsúszott a fűre az utolsó előtti kanyarban, elment az esélye a második helyre.
Rosberg 2014 után újra megnyerte az Ausztrál GP-t, zsinórban negyedszer győzött, és verte meg csapattársát, Hamiltont, aki sorozatban negyedszer lett második. Vettel harmadik helye ugyanolyan, mint tavaly, valójában az egész dobogó az volt, és az erőviszonyok is hasonlónak tűnnek az élmezőnyben.
A Red Bull feljött, Ricciardo 4. helye ezt mutatja, és a Williamst megelőzve újra a harmadik erő lehet a Forma-1-ben.
Grosjean hatodik helye volt a futam teljesítménye, az újonc kocsival, a Haas-Ferrarival a francia hatodik lett Ricciardo és Massa mögött.
Két hét múlva Bahreini GP, immár ismét a régi időmérővel, az újat vasárnap a csapatfőnökök azonnal törölték.
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h48m15.565s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.606s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 9.643s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 34.330s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 58.979s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m12.081s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m14.199s |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m15.153s |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m15.680s |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1m16.833s |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1m23.399s |
12 | Kevin Magnussen | Renault | 1m25.606s |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m31.699s |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Lap |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1 Lap |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | Kiállt |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | Kiállt |
- | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | Kiállt |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Baleset |
- | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | Baleset |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer |