Nagyszerűnél is jobb körrel szerezte meg az első rajthelyet a vasárnapi Monacói GP-re Daniel Ricciardo.
Az időmérő nem volt sima, már az első percekben jött a piros zászló, Felipe Nasr Sauber-Ferrarija füstölt el, semmit nem lehetett látni a pályán, gyorsan félbeszakították a körözést.
Nem sokat futhattak a kocsik, jött Max Verstappen, és az első körén falhoz vágta a Red Bull-autót. Véget ért neki a tréning, maradt az utolsó sor a számára.
A második harmad legérdekesebb eseményét már Ricciardo hozta, visszatették neki a szuperlágy gumit a gyorsabb ultralágy helyett. Ezen is jó kört ment, de az akcióra azért volt szükség, mert így a futamot is kezdheti ezen.
Utána az utolsó harmadig meglepetés nélkül zajlottak az események, a top10-be sem került be váratlanul senki.
Az viszont már váratlan volt, hogy Lewis Hamilton autója csak a boxutca végéig jutott el, ott az angol félreállt, arra panaszkodott, hogy elment az erő a kocsiból, nem tud elindulni. A Mercedest a szerelők visszatolták a garázsba, majd jó öt perc után tudták csak elengedni.
Közben a pályán a többiek hajtottak, Ricciardo odatette az 1:13.622-es körét, amivel egy egész másodpercet vert a Ferrarikra. Azonnal lehetett látni, hogy ez még a Mercedeseknek is megdönthetetlen lesz.
Rosberg kétszer ment neki, de nem sikerült jobbat futnia, 169 ezreddel maradt a második helyen. Hamilton három felvezető kör után tudott végre elindulni egy gyors körre, nagyjából összerakta, de csak a tőle minimumnak mondható harmadik kockára volt jó, háromtizedes hátránnyal.
A Ferrarik nem tudtak hozzászólni, Vettel negyedik, Raikkönen hatodik lett, a finnt Hülkenberg is megelőzte az ötödik helyen. Ráadásul Raikkönen még öthelyes büntetést is kap, mert váltót kellett cserélni a Ferrarijában. Így csak a 11.-ről kezdheti a versenyt.
A Toro Rossók és Alonso McLaren-Hondája fért még be a top10-be, tizedik lett a spanyol.
Ricciardo életében először indulhat a pole-ból az F1-ben, bár három futamgyőzelme már van, 94 versenyt kellett várnia. És itt válik fontossá a szuperlágyas indulás: ezzel a gumival lassabb lesz, de Monacóban nem lehet előzni, így ha ügyes, tarthatja a Merciket, majd a strapabíróbb gumin később mehet ki utolsó kerékcseréjére, ami várhatóan az első is lesz.
A Mercik a szuperlágyon kezdenek, és még arra is vigyázniuk kell, hogy nehogy megint összeakadjanak az első körökben.
Nagy futamra van kilátás vasárnap kettőtől.
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m13.622s | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m13.791s | 0.169s |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m13.942s | 0.320s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m14.552s | 0.930s |
5 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m14.726s | 1.104s |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m14.749s | 1.127s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m14.902s | 1.280s |
8 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m15.273s | 1.651s |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m15.363s | 1.741s |
10 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m15.273s | - |
11 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m14.732s | - |
12 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m15.293s | - |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m15.352s | - |
14 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m15.385s | - |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m15.571s | - |
16 | Kevin Magnussen | Renault | 1m16.058s | - |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m16.299s | - |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1m16.586s | - |
19 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m17.295s | - |
20 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m17.452s | - |
21 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m22.467s | - |
22 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | - | - |