Az FIA korábbi döntése szerint 2017-ben az idén bemutatott fejvédő rendszerek közül a Ferrari kipróbálta glóriaszerű keretet próbálják meg bevezetni a Red Bull Racing szélvédőjével szemben. Az RBR megoldása pofásabb és biztonságosabbnak is tűnik, de a szövetség tesztjein nem ment át.
Az Autosport.com úgy értesült, a teszteléseknél a pilóták sisakjával adódott gond. Balesetnél könnyen előfordulhat, hogy a versenyző feje beleütődik a szélvédőkeret peremébe, és mivel a G-hatás meglehetősen nagy a becsapódás pillanatában, a szerkezet sérülést okozhat.
A ferraris keretnél ilyen veszély nem áll fenn, így ezt akarják tökéletesíteni, hogy jövőre kötelezővé tehessék a használatát. Nem pont olyan lesz, amit Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel kipróbált, módosítanak a kinézetén, és titánból készítik el.
Mivel ez a glória oldalt szabadon hagyja a pilóta fejét, az apróbb berepülő tárgyaktól nem véd. Ez még mindig nyomasztja a FIA-t, és gondolkodnak a megoldáson, de egyelőre a nagyobb tárgyaktól - kerék - megóvná a versenyzőt, ezt tartják szem előtt.
Nem vetették el közben a szélvédő bemutatásának lehetőségét sem, tovább alakítgatják azt is, de ez 2017-re biztosan nem lesz bevezethető.
Július 1. az FIA-határidő a végső döntésre, eddig kell határozniuk a csapatoknak a glóriás keret jövő évi használatáról.