Izgalmasan alakult a montreali futam, amin újra az angol örülhetett a legjobban, köszönhetően remek taktikájának.
Lógott az eső Montrealban a Gillese Villeneuve pályán, a fimsztárok - Michael Douglas, Penelope Cruz - hemzsegtek a rajtrácson a start előtt, és nem is kellett csalódniuk, az F1 nagyot ment, Monaco után ismét.
Hihetetlen rajtot vett Sebastian Vettel a harmadik helyről, mindkét Mercedest lenyomta még bőven az első kanyar előtt, teljesen tisztán fordult el.
Mögötte a két Mercedes újra megtalálta egymást, Hamilton kanyarodott belül, és ki is szorította Rosberget, aki így levágta a második kanyart. Teljesen lelassult, tizediknek esett vissza az első körben.
Hamilton közelről követte az első sikánt levágó Vettelt, majd jött Verstappen és Ricciardo, Raikkönen előtt.
Rosberg azonnal megkezdte a felzárkózást, de nagyon nehéznek ígérkezett a versenye. Beragadt a Force Inidia-Mercedes, Nico Hülkenberg gépe mögé.
Vettel és Raikkönen nyitotta a kerékcseréket, egyszerre jöttek ki a 11. körben, a német átadta az első helyet Hamiltonnak. Vettel szuperlágy gumit kapott, és a negyedik helyről vette újra üldözőbe az élt, hamarosan Ricciardót kezdte támadni.
Három körön belül meg is előzte, az ausztrál semmit nem védekezett a viseltes ultralágy gumin. Szokatlanul kedves volt a némettel, aki egy kör múlva könnyedén lenyomta Verstappent is a második helyért.
A Red Bull Verstappenre rakta fel a lágyat, aztán egy kör múlva Ricciardóra. Ekkor jött Rosberg is a lágyakért a középmezőnyből, a 22. körben.
Vettel közelített Hamiltonra, körönként már majdnem egy másodpercet hozott az angolon, amikor a 24. körben Hamiltont ki is hívták, és feltették neki a lágy gumikat. Olyasmit próbált sikerre vinni, mint Monacóban, hogy csak egy kiállással teljesítse a versenyt.
Amikor visszajött a pályára, valamivel gyorsabb volt Vettelnél, 14 másodpercről kellett visszaküzdenie magát.
Vettel a 38. körben kapta meg a lágy gumit, Hamilton mögé esett vissza, hét másodperccel a Mercedes mögé. 32 köre maradt, hogy megfogja, és megelőzze az angolt.
Verstappen tisztán harmadik volt mögöttük, majd jött Bottas és Rosberg. Ricciardo eléggé lemaradt, rossz napja volt.
A különcsata részesei az élen, Hamilton és Vettel nagyjából egyforma gyorsak voltak. Vettelnek a hátrány lefaragása ígérkezett nehezebbnek, ha valaki már felért valakire, a montreali pálya hálás, bőven adott előzési lehetőséget.
A 45. körben Hamilton 6,7 másodperccel vezetett Vettel előtt, 25 köre volt a Ferrarinak, ami bőségesnek ígérkezett, teli lehetőségekkel.
1 | Nico Rosberg | 116 |
2 | Lewis Hamilton | 107 |
3 | Sebastian Vettel | 78 |
4 | Daniel Ricciardo | 72 |
5 | Kimi Raikkonen | 69 |
6 | Max Verstappen | 50 |
Jött is Vettel, hamar 5 másodpercre csökkentette a különbséget, miközben Rosbergnek gondjai akadtak az autóval, és nem tudta rendesen támadni Bottast a harmadik helyért. Verstappen ötödikként ment, utolsó kerékcseréje miatt esett vissza.
Rosberg hibájára az 53. körben derült fény, lassú defektje volt, ami miatt kényszerű kerékcsere várt rá. Hetediknek esett vissza, de Ricciardót azonnal megelőzte, és célba vehette az ötödik Raikkönent. A finn előtt Verstappen, előtte Bottas körözött, fél percre a Hamilton-Vettel élcsatától.
Vettel nagyon tepert, és levágta az utolsó sikánt, így a hátránya továbbra is öt másodperc körül mozgott. Az 57. körben jártunk ekkor, 13-ra a leintéstől.
Rosberg feltartóztathatalanul haladt, simán előzte Raikkönent, az utolsó sikánban, és ment előre ötödiknek.
Tíz körre a céltól Hamilton még mindig tartotta az öt másodpercét. Vettel folyamatosan levagdosta a lassítót, kezdett úgy tűnni, hogy túlerőlteti az autót, Hamilton növelni tudta az előnyét az élen.
Nagyon érdekesen alakult a Verstappen-Rosberg párharc a negyedik helyért, a Mercedes sokkal gyorsabb volt, de a holland 18 éves igen ügyesen tartotta a németet. Annyira ügyesen, hogy Rosberg kissé le is szakadt az utolsó három körre.
Az utolsó előtti körre került ismét támadási pozícióba Rosberg, próbálkozott is, már elöl volt, de nem tudta bevenni a sikánt, keresztbe állt, és szerencséje, hogy csak a bukótérbe csúszott ki. Be tudott jönni az ötödik helyen.
Hamilton másodpercekkel később sima vezetéssel haladt át a célon, és megnyerte a futamot. Vettel futott be másodikként, Bottas lett a harmadik, Verstappen a negyedik. Raikkönen a hatodik.
Idén és egymás után másodszor nyert, a pontversenyben 9 pontra megközelítette Nico Rosberget.
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1h31m05.296s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 70 | 5.011s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 70 | 46.422s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 70 | 53.020s |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | 1m02.093s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 70 | 1m03.017s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 70 | 1m03.634s |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 69 | 1 Lap |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 Lap |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 69 | 1 Lap |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 69 | 1 Lap |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 69 | 1 Lap |
13 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 68 | 2 Laps |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 68 | 2 Laps |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 68 | 2 Laps |
16 | Kevin Magnussen | Renault | 68 | 2 Laps |
17 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 68 | 2 Laps |
18 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 68 | 2 Laps |
19 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 68 | 2 Laps |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 35 | |
- | Jolyon Palmer | Renault | 16 | |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | 9 |