Miután úgy tűnt, hogy nem lesz ügy a sárga zászlós lassításból, vagy nem lassításból, a németet behívta az FIA. De nem büntették.
A Hungaroring zseniális időmérője után az a kérdés foglalkoztatta leginkább az F1-paddockot, hogy az utolsó, leggyorsabb körén a dupla sárga, lengetett zászlónál eléggé lelassított-e Nico Rosberg.
A német megszerezte a pole pozíciót, miközben előtte Lewis Hamiltonnak lassítania kellett Fernando Alonso keresztbe fordult autója miatt. Az angol nem tehetett mást, előtte volt a pályán a McLaren, mire Rosberg odaért, már csak a sárga volt érvényben.
A Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff és maga Rosberg is állította az időmérő utáni Mercedes-médiabrífingen, hogy mindent megfelelően csinált, visszavette a gázt, időt is veszített az adott szakaszon. De ennek ellenére is sikerült megfutnia a legjobb időt.
"Szignifikánsan lelassítottam, ahogy a szabályban van" - elemezte Rosberg, de az origós kolléga kérdésére, hogy oké, de mit jelent az, hogy szignifikánsan, már nem tudott válaszolni.
Az ismert újságíró, Dieter Rencken azt fejtegette, hogy a szabály szerint ilyen helyzetben a pilótának fel kell készülnie a megállásra, Rosberg erre sem tudott meggyőzően felelni.
Ezután azt akartuk megtudni, mennyi időt is veszített a német azon a ponton, amire azt mondta:
Lehetetlen megmondani pontosan, az ott épp egy kanyarkombináció része.
Próbáltuk kihúzni belőle, hogy mennyi lehetett, egy-két tized mondjuk, de csak annyit tudott mondani, hogy
jelentős.
Rosberg kicsit fel is húzta magát, és azzal zárta le a témát, hogy
nem számítottam rá, hogy a sárga zászlós szabályokból fognak itt vizsgáztatni.
Öt perc múlva jött Hamilton, aki megkapta persze azonnal a sárga zászlós kérdést, és konkrétan kimondta,
Nico egy tizedet veszített a sárga zászlóknál.
Majd a jövőre vonatkozólag beszélt arról, hogy ezt a szignifikáns lelassítást azért tisztáznia kellene az FIA-nek, mert ő sem tudja, mit jelent.
Amit viszont tud, és el is mondta:
A szabályok szerint sárga zászlónál lassítani kell, dupla sárga lengetettnél pedig felkészülni arra is, hogy esetleg meg kell állni a pályán.
Ezek után mindenki eldöntheti, hogy az egytizedes veszteség elég-e ahhoz, hogy az autó meg tudjon állni a pályán. Nagyjából így gondolja ezt az FIA is, azaz ránk bízza a döntést, ugyanis nem lesz ügy Rosberg lassításából.
A szervezet közölte, hogy nem indított vizsgálatot, nem kért adatokat a Mercedestől, mert még élőben, illetve azonnal visszanézve a felvételeket, semmi kivetnivalót nem talált Rosberg manőverében.
Vagyis hiába mondta Chris Horner RBR-főnök a leintés után azonnal, hogy a felügyelőknek meg kell vizsgálniuk Rosberg autójának az adatait, hivatalosan nem tett panaszt.
Őt amiatt zavarták a történtek, mert Ricciardónak is lassítania kellett, mint Hamiltonnak, így a köre, ami addig 3,5 tizeddel jobb volt a saját egyéni csúcsánál, füstbe ment.
UPDATE: És abban a pillanatban, hogy ezt leírtuk, jött a hír, hogy Rosberget beidézték a felügyelők a sárga zászlós eset miatt. 19:45-kor kell náluk megjelennie. A gyanú az, hogy megszegte a sárga zászlókra vonatkozó szabályt.
Rosberg 20:10-kor távozott a felügyelőktől és a Hungaroringről is.
20:40 körül a sajtófőnök Matteo Bonciani közölte, nem büntetik Rosberget.