Szerda délelőtt közölte a Ferrari, hogy közös megegyezéssel távozik a Forma-1-es csapattól James Allison technikai igazgató. A helyét Mattia Binotto veszi át, aki 2014 óta az istálló motorprojektjét vezette.
Allison 2013 közepén tért vissza az olaszokhoz, a 2000-es évek elején már dolgozott itt. Lassú indulás után tavaly sikerült a vezetésével fellendíteni a csapatot, három futamot nyertek a szezonban. Az idei továbblépés viszont elmaradt, 11 verseny után még nem nyertek, és a bajnokság második helyén már csak egy ponttal előzik meg a Red Bull Racinget. Hétvégén a Hungaroringen Vettel negyedik, Raikkönen hatodik lett.
Allison felesége márciusban hirtelen meghalt, az angol szakembernek vissza kellett térnie hazájába, és azóta sem tudott rendesen bekapcsolódni a munkába.
Binotto egyértelműen kényszerkinevezés, a motorrészlegen nem teljesített akkorát, hogy ezt kiérdemelje. 2014-ben az elrontott turbóprojektet kellett helyrehoznia, ami mondjuk 2015-re valamennyire sikerült is, de ebben az évben megint megakadt a Ferrari motorfejlesztése.
A Gazzetta szerint nem is őt szemelték ki véglegesen a posztra, hanem Bob Bellt a Renault-tól. Az 58 éves északír mérnök korábban dolgozott a McLarennél, a Benettonnál és a Mercedesnél is, évtizedek óta elismert a Forma-1-ben. A Renault-nál most speciális, konzultánsi státuszban van, állítólag szinte azonnal válthatna, nem kellene hosszabb időt kihagynia a két munkahelye között.
A Ferrari Ross Brawnt akarta visszahozni legalább tanácsadói pozícióba, de a legendás menedzser nemet mondott az ajánlatra.