Az időmérőn elkövetett hiba miatt a belga versenyhétvégén harmadszor is motort kellett cserélni Fernando Alonso McLarenjében, aki ezzel a cserék számában beérte, az összbüntetésben viszont le is hagyta azt a Lewis Hamiltont, aki 55 rajthelyes büntetésnél állt meg a három szabadedzés után.
A kétszeres világbajnok spanyol Honda-motorjában harmadjára a belsőégésű motort, a két energiavisszanyerőt és a turbót kellett kicserélni, ezekért kapott a meglévő 35 rajthelyes büntetés mellé még 25-öt. Mivel az időmérőt ő mért kör nélkül zárta Lewis Hamilton mögött, ezzel a 25 hellyel a mezőny végére került Alonso.
Rajtuk kívül még két pilóta kapott büntetést: a sauberes Marcus Ericsson váltócsere miatt került 10 hellyel hátrébb, míg Esteban Gutiérrez a harmadik szabadedzésen tartotta fel Pascal Wehrleint, amiért 5 hellyel büntették.
Alonso és Hamilton persze nem a célegyenes előtti utolsó kanyarból fog indulni, hanem a többiek mögül. Pusztán csak kihasználták a szabályrendszerben található kiskaput: ha egy futamon beépíttetnek több erőforrást a kocsiba, akkor az amiatt halmozódó büntetés nem tolódik át a következő futamokra, hanem az adott versenyhelyszínen kell letölteniük. Hamilton és Alonso is három-három új motort nyert ezzel a – belgiumival együtt a – szezon utolsó kilenc versenyére, vagyis motorcsere miatt további rajtbüntetésre már nem kell számítaniuk.
A 130 helynyi büntetés után ez a 2016-os Belga Nagydíj végleges rajtsorrendje: