Nico Rosberg nagyon sima rajt-cél győzelmet szerzett Japánban, ezzel 33 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben négy futammal a szezon vége előtt, vagyis ha nem jön közbe semmi váratlan esemény a németnek, akkor nem nagyon vesztheti el a vb-címét.
Ahhoz persze, hogy simán nyerjen, kellett az is, hogy Hamilton rettenetesen rajtoljon, és a második helyről a nyolcadikig essen vissza a célegyenes végére. A világbajnok visszacsúszásából sem a büntetés miatt hátrébbról induló Ferrarik, sem a két Red Bull nem tudott profitálni, Rosberg ugyanis befoghatatlan tempót ment elöl. Hamilton azzal, hogy csúnyán beragadt az indulásnál, nagy lehetőséget szalasztott el, ugyanis tavaly is pont a második helyről, Rosberget előzve nyert Szuzukában.
Az első kerékcserékig nagyon nem is volt változás, utána viszont komoly verseny indult Rosberg mögött. Hamilton is ekkor kezdett csak el zárkózni, ám a korai visszaesés ellenére nem rakta más taktikára csapata, ő is kemény gumikkal próbálkozott az előzgetéssel.
Még a kerékcsere előtt lenyomta Hülkenberget, aztán Pérez és Räikkönen következett, majd némi harc után Ricciardót is megelőzte a negyedik helyért. Ennél feljebb viszont csak a második kerékcserével jutott, azzal Vettel elé sikerült bekerülnie. A német később kockáztatott is, lágy gumikra váltott a végére, de nem volt meg a tempója ahhoz, hogy megelőzze a világbajnokot, és be kellett érnie a negyedik hellyel.
A legvégén Rosberg komoly spórolásba kezdett, csak annyit ment, hogy Verstappen ne legyen rá veszélyes, Hamilton viszont őrült tempót kezdett diktálni, és utol is érte a fiatal hollandot. De hiába autózott jó 6-7 kört 1 másodpercen belül a holland mögött, nem igazán tudott támadni – egy komolyabb kísérlete volt az utolsó előtti körben, de akkor a pályán kívülre kellett menekülnie a keményen védekező Red Bull-manőver miatt.
A Mercedes emiatt panaszt is adott be, azt viszont csak a következő futamon bírálják el a stewardok, így a Japán Nagydíj végeredménye két hétig csak ideiglenes marad.
A futamot így Rosberg nyerte nagyon simán, Verstappen újabb dobogót szerzett, Hamilton pedig a korai visszeséshez képest nagyot javítva, de a második rajhely miatt csalódást jelentő harmadik helyez szerzett. A dupla dobogó miatt viszont már biztosan eldőlt, hogy a Mercedes idén is világbajnok lesz, a 208 pontos előnyük ugyanis már matematikailag is behozhatatlan.
A mezőny két hét múlva Amerikában folytatja a világbajnokságot.
Helyezés | Pilóta | Csapat | Körök | Különbség |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 53 | 1h26m43.333s |
2. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 53 | 4.978s |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 5.776s |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 20.269s |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 53 | 28.370s |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | 33.941s |
7. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 53 | 57.495s |
8. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 53 | 59.177s |
9. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 53 | 1m37.763s |
10. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 53 | 1m38.323s |
11. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 53 | 1m39.254s |
12. | Jolyon Palmer | Renault | 52 | 1 kör |
13. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Ferrari | 52 | 1 kör |
14. | Kevin Magnussen | Renault | 52 | 1 kör |
15. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | 1 kör |
16. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 52 | 1 kör |
17. | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 52 | 1 kör |
18. | Jenson Button | McLaren/Honda | 52 | 1 kör |
19. | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 52 | 1 kör |
20. | Esteban Gutiérrez | Haas/Ferrari | 52 | 1 kör |
21. | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 52 | 1 kör |
22. | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 52 | 1 kör |