Luca Baldisserrit tavaly távolították el a Ferrari Forma-1-es csapatától, 2007-től 2015-ig volt az olaszok egyik mérnöke. 2010-ig főmérnök, aztán a csapat utánpótlásprogramját vezette.
Az új menedzsment érkezése után nem sokkal neki is mennie kellett, Sergio Marchionne elnök és Maurizio Arrivabene csapatfőnöknél már nem volt helye az istállónál.
A Ferrari idén a tavalyi fellélegzés - három győzelem - után újra mélyen alulteljesít, 17 futamból egyet sem tudtak megnyerni. Csak harmadikok a Mercedes és a Red Bull mögött, egy éve másodikként végeztek.
A Corriere dello Sport az exmérnököt kérdezte, miben látja a problémát a Ferrarinál.
Sajnos sem Marchionnénak, sem Arrivabenének nincs versenytapasztalata, az istálló teljesen elveszítette mára ezt az oldalát.Nem csapat már, hanem rettegő emberek gyülekezete. A félelem hangulata uralkodik, a srácok nem mernek kockáztatni, nehogy aztán kirúgják őket. Ez történt Allisonnal, aki óriási veszteség a cégnek. A vezetőknek mutatniuk kellene az utat, motiválni és dönteni, ha hibát észlelnek, nem rögtön kirúgni valakit.
James Allisont a nyáron menesztették a technikai igazgató posztjáról, a helyére más típusú mérnököt, egy motorszakembert, Mattia Binottót neveztek ki. Baldisserri jól ismeri őt is.
Mattia tud motiválni, rutinos, de nem technikai igazgató. Jól tudja, hogy nem képes autót tervezni, nem igazán ismeri a kasztnit, sem az aerodinamikai oldalt. Jó csapatfőnök lenne viszont.
Baldisserri kiemelte a pilóták helyzetét, hogy Kimi Räikkönen javított előző évi teljesítményén, ő áll jobban a pontversenyben, míg Sebastian Vettel nagyon visszaesett. A finn negyedik, Vettel hatodik - igaz, csak öt pont van köztük - miközben tavaly harmadik volt.
Räikkönen jobban teljesít, mint 2015-ben, Vettel viszont sokkal gyengébben. Nagyon fontos lenne a Ferrarinak, hogy őt összekaparják és megtartsák, legalább rövid távon.
Arra célozhatott, hogy Vettel szerződése egy év múlva lejár, és ha 2017-ben sem változik a helyzet, szinte biztosan elkezd másfelé keresgélni.