Index Vakbarát Hírportál

A Ferrari már a Forma-E-vel flörtöl

2016. november 12., szombat 08:26

Pedzegettük már, hogy az elektromos Forma-E sorozat lesz az autósport jövője, hamarosan akár a Forma-1 helyére is léphet. Mutatja ezt, hogy a Mercedes már indulási jogot szerzett a 2018/19-es idényre, hogy a Renault már most benne van, és immár hogy a Ferrari is az induláson gondolkozik.

Jó ideje agonizálunk már a ferraris kollégáimmal az induláson, tény, hogy megtörténhet

- idézte az Autosport.com Sergio Marchionne Ferrari-elnököt, aki az olaszok harmadik negyedéves pénzügyi mérlegének ismertetése közben tért ki a kérdésre a NY-i tőzsdén.

A topmenedzser két feltételt jelölt meg, aminek teljesülnie kell ahhoz, hogy beszálljanak:

Jelenleg az FE-ben két kocsival teljesítik a távot, mert egy feltöltéssel az akksik nem bírják végig. Így a pilóta kiáll a boxba, átül a másik autójába, majd folytatja a versenyt.

Marchionne azt mondta, hogy a cégének ez nagyon nem vonzó - egyértelműen az jön le belőle, hogy a Ferrari nem képes végigmenni.

A második a fejlesztés, ami Marchionne szerint azért elengedhetetlen:

a kocsiba bele lehessen tenni, amitől Ferrari egy Ferrari.

Most a kasztnit az összes csapatnak az olasz Dallara gyártja, míg az akkumulátort a McLaren fogja a következő idényre, a saját tuning tilos, mindenki egységesen ugyanazt használja.

A Ferrari autócserés kívánsága hamarosan teljesülhet, dolgoznak rajta, hogy egy seggel végigmenjenek a távon, a kasztnifejlesztés viszont már problémásabb.

A sorozat kitalálója és vezetője, Alejandro Agag ugyanis nem akarja, hogy az FE az F1-hez hasonló kasztnifejlesztős aeroszéria legyen, amiben az dönthet, kinek spécibb a külseje. A Forma-E a villanyenergiáról szól, így az akksit 18/19-től már lehet egyénileg fejleszteni, a kasztnit viszont - Agagot idézve - soha.

Amennyiben mégis hajlandó engedni, úgy a Ferrari bekapcsolódhat a szériájába, igaz "mostantól még kellene egy pár év hozzá" - ahogy Marchionne mondta.

Rovatok