Nico Rosbergnek dobogós helyen kellett végeznie az utolsó futamon Lewis Hamilton győzelme esetén, hogy világbajnok legyen, és a német simán hozta is a második helyet, így ő lett a világbajnok. Semmi dráma nem volt a zárófutamon, a várt feszültség megvolt, a befutó szoros lett Abu-Dzabiban.
A rajttól Hamilton simán eljött, Rosberg besorolt másodiknak, mögöttük viszont kavarodás volt az első kanyarban, mert Verstappen összeakadt Hülkenberggel, megpördült, és visszaesett utolsónak. Nagyot fogott újra a holland, és tudta folytatni a versenyt.
Az élen az történt, amit vártunk, és nem az, amit Hamilton mondott: nem akart elhúzni, lassította a tempót. A 7-8. körben letudták a kerékcseréket, Hamilton visszaállt az élre, Verstappen nem cserélt, így beragadt mögé Rosberg, akinek a nyakán Raikkönen loholt.
Hamilton nem igyekezett, Rosberg viszont igen, és a 20. körben remek manőverrel megelőzte Verstappent. Aki ügyesen spórolt a gumival, és csak a 22. körben ment egyetlen kerékcseréjére.
Így amikor a 28., illetve a 30. körben Hamilton és Rosberg letudta második kerékcseréjét is, a holland versenyben és lőtávon belül maradt. Vettel ment az élen, a Ferrari igyekezett újra kitalálni valamilyen alternatív taktikát. Nem sok sikerrel, tudni lehetett, hogy az utolsó kerékcseréje miatt vissza fog esni.
De az 55 körös futamon még a 37. körben is élen volt a német ferraris. A 38.-ban jött ismét gumiért, Hamilton élre állt, Rosberg a második, Verstappen a harmadik, Ricciardo a negyedik volt.
A McLaren-Honda visszavonuló pilótája pár kör után kiállni kényszerült egy igen szerencsétlen hiba miatt: az egyik kerékvetőre úgy ment rá, hogy az eltörte az autó jobb első kerékfelfüggesztését. A januárban 37 éves angol a depóba visszaérve felállt az autója elejére, és integetett a közönségnek, így köszönt el. Ez volt a 305., és utolsó futama a Forma-1-ben.
Rosberg simán tartotta a vb-címet érő pozíciót, még a harmadik hely is elég lett volna neki. Hamiltonnak arra lett volna szüksége, hogy legalább két autó megelőzze Rosberget, ezért az angol ismét befékezett, próbálta lassítani a tempót, magára engedte Rosberget.
Az utolsó 10 körre Hamilton teljesen visszavett, de az RBR-ek így sem igazán érték utol Rosberget. Sőt, a legfrissebb gumikon támadó Vettel a 46. körben meg is előzte Ricciardót, és feljött negyediknek.
Hamiltont a rádión folyamatosan figyelmeztették, hogy menjen gyorsabban, mert jön Vettel, és veszélyes lehet. Világbajnok akart lenni, ezért nem gyorsított, Verstappen és Vettel pedig közelített Rosberghez.
Az utolsó öt körre Hamilton annyira lelassított, hogy Rosbergre felért Verstappen és Vettel. A ferraris támadta a Red Bullt. Négy kör volt még, amikor Vettel megelőzte Verstappent is, és ráment Rosbergre, akit feltartott Hamilton. Az angolnak már a technikai igazgató, Paddy Lowe is beszólt, hogy gyorsítson, mert így nem fogják megnyerni a versenyt.
A Ferrari kívülről próbálkozott, sikertelenül, az utolsó előtti körben.
További három évig az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokság futamait. Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója vasárnap a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt jelentette be, hogy a Forma-1 Magyarországon 2017 és 2019 között is kizárólagosan az M4 Sporton lesz látható, amely megszerezte a jogokat, beleérte a szabadedzést is a futamok és az időmérő mellett. "A csapat változatlan marad, hiszen nincs értelme változtatni egy jól bevált teamen" - mondta Vaszily Miklós. A kommentátori csapat: Szujó Zoltán és Wéber Gábor, a felelős szerkesztő: Vobeczky Zoltán. A Forma-1 közvetítési jogai 2012-ben kerültek vissza a közmédiához, az ötéves szerződés idén jár le. Az utóbbi másfél évben már a szabadedzések is képernyőre kerültek az M4 Sport jóvoltából. (MTI)
A befutóra teljesen összejöttek az élen négyen, Hamilton nyert, de Rosberg simán második lett, és megnyerte első világbajnoki címét. Vettel harmadikként, Verstappen negyedikként jött be.
Élete legszomorúbb futamgyőzelme lett az abu-dzabi.
A cím persze nem ma ment el neki, hanem konkrétan Japánban, amikor elrontotta a startot, visszaesett, és csak a harmadik helyre tudott menteni, miközben Rosberg győzött. A 31 éves német a nyári szünet után hibátlan maradt, ezzel nyerte meg a vb-t. Nem a gyorsaságával, abban Hamilton jobb, hanem azzal, hogy egyetlen rossz mozdulata sem volt szeptember óta.
Hamilton a dobogón gratulált, kétszer is kezet fogott Rosberggel, a világbajnok elpityeredett, a feleségének mondott köszönetet. 11. szezonjában lett világbajnok, nagyon későn, de kitartott, és kivárta, illetve kihasználta a lehetőséget.
Ő a tizenhatodik egyszeres bajnoka a Forma-1-nek, egyelőre. Apja, Keke Rosberg után 34 évvel nyerte meg ő is az F1-világbajnokságot. Ők a második apa-fiú bajnokok Graham Hill és Damon Hill után.
1 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | Nico Rosberg | Mercedes |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari |
12 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari |
13 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes |
14 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
17 | Jolyon Palmer | Renault |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari |
- | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari |
- | Jenson Button | McLaren/Honda |
- | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
- | Kevin Magnussen | Renault |
A vb végeredménye:
1. Rosberg 385 pont