Hiába tesztelt már tavaly több csapattal is a Pirelli, megjósolhatatlan, hogy mennyire lesznek jók a 2017-es szezon első felében az új fejlesztésű, szélesebb gumik. A gondot az okozza, hogy bár a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes is igyekezett a lehető legjobban szimulálni a 2017-es teljesítményt és leszorítóerőt a módosított kocsikkal, ez lényegében lehetetlen vállalkozás volt, így a gumigyártó sötétben tapogatózik.
A Pirelli F1-es versenyfőnöke, Mario Isola beszélt erről, aki azt hangsúlyozta, hogy a gumik biztonságosak lesznek, viszont sem a kopás mértékét, sem a hőmérsékleti változásokat nem tudják egyelőre megmondani.
„Csak a pályán tudjuk igazán tesztelni ezeket a dolgokat, a szimulátor erre nem jó, élesben derül ki, hogy jók-e a számításaink” – mondta Isola.
A Pirelli az új, sokkal szélesebb gumik megtervezésénél igyekezett a pilóták kérését is figyelembe venni. Ők sokkal strapabíróbb gumikat szeretnének, a mezőnynek ugyanis már elege van az állandó spórolásból – versenyezni szeretnének, a határon autózni, de ha állandóan a gumikra kell figyelni, akkor ez nem lehetséges. Külön gondot jelent az is, hogy egy másik kocsi mögött haladva veszítenek a leszorítóerőből, emiatt könnyebben csúszkál az autó, ettől pedig gyorsabban melegednek a gumik.
A gyártó ezért arra törekszik, hogy a 2017-es gumik hamarabb visszaálljanak normál hőmérsékletre, segítve a tapadást. Az eddigi teszteknél ez már sikerült, de amíg nem tudják a pályára szánt 2017-es kocsikon is ellenőrizni, addig nem mondhatnak biztosat.