Index Vakbarát Hírportál

Ha olyan lesz, mint ahogy kinéz, nem új remény a McLaren-Honda MCL32

2017. február 24., péntek 12:10

Pénteken a Ferrari mutatta meg elsőként az új autóját, pár órával később a McLarenen volt a sor, ami délben, wokingi - London melletti - központjában, a Technology Centerben leplezte le az MCL32-est.

Valóban sok narancs került bele, de hogy ilyen elosztásban volt-e a legjobb ötlet, abban azért kételkednénk. Valószínűleg nem sokan tudják erre a dizájnra azt mondani: igen, tetszik. Igazából olyan, mint egy pár évvel ezelőtti Marussia, csak narancssárgával. Abból is a legkevésbé tetszetős árnyalattal.

The origin of McLaren meets our future. Presenting the McLaren-Honda #MCL32, a blend of past & present in our new livery. #ChangeYourGame pic.twitter.com/UfXRCI15FH

— McLaren (@McLarenF1) February 24, 2017

Persze attól, hogy nem szép, még lehet gyors. A dizájnban az orrkúp a feltűnő, egészen különlegesen kapcsolódik az orr az első szárnyhoz. Semmi több nagyszám nincs benne, első blikkre.

Az autó a teljes újrakezdést jelenti az istállónak, látszik ez a nevéből is, ugyanis eltűnt a 35 éve használt MP (Marlboro Project) a kocsi kódneve elől: ezt Ron Dennis hozta be, de őt decemberben eltávolították a Forma-1-es istálló éléről. És annyira el akarnak szakadni az emlékétől, hogy még ezt a meglehetősen hosszú hagyományt is dobták.

Az MCL valóban sokkal egyszerűbb, de hogy fantáziadúsabb lenne, azt nem mondhatni.

A csapatnál a pilótafelállásban is váltottak, Jenson Buttont 37 évesen nyugdíjba küldték, helyére az eddigi tartalékjukat, a belga Stoffel Vandoorne-t léptették elő Fernando Alonso mellé. Ideje volt, mindjárt 25 éves lesz.

A csapatvezető is új, természetesen, Zak Brown, rá vár a feladat, hogy megújítsa és feltámassza a 2013 óta szenvedő istállót. A Honda lehet nagy segítségére ebben, ami az előző két, előbb értékelhetetlen, majd gyenge szezonjuk után a harmadik évükben mindenképp bizonyítani akar.

Kell is neki, Alonso szerződése lejár decemberben, ha nem mutatnak valamit, a spanyol lelép, ez szinte biztos, és a helyére toppilótát jelenlegi állapotukban nem tudnak megszerezni.

A japánok készülnek is, teljesen új motort terveztek és gyártanak 2017-re, kérdés, ez hogyan sikerül. Az autó teljesen kiszámíthatatlannak tűnik, abban az értelemben, hogy lehet olyan közepes, mint a tavalyi, de akár össze is állhat újra egy igazi McLaren-Honda kombináció.

Rovatok