Nyolcadik, utolsó napjához érkezett a Forma-1-es felkészülés Barcelonában. A nap lassan indult, az első órák után egy Renault került az élre, Nico Hülkenberg 1:19.885-ös kört futott. Ultralágy gumin ez nem is rossz teljesítmény, bár csütörtökön Vettel Ferrarija szűk egy, Hamilton Mercedese fél másodperccel jobbat tudott. De a Renault-tól nem rossz, főleg a tavalyi, katasztrofális produkciójukhoz képest.
A kocsi bemutatása, majd az első heti teszt után pozitív meglepetésről beszéltek a szakértők, a gép egész gyorsnak tűnik. A második héten viszont kijöttek a Renault-motor hibái, a gyári autók, a Toro Rosso és a Red Bull gépei is sokat álltak. A franciáknál egyelőre örülnek, hogy most, és nem élesben, de csapataik felkészülését ez azért hátráltatta.
Pénteken egyelőre nem, Hülkenberg mögött Max Verstappen állt két óra után, majd a mercedeses Bottas és a williamses 18 éves, Lance Stroll következett. Utóbbi kezd elég jól megbarátkozni a Forma-1-es autóval, igazából csak az előző hét kellett hozzá, ehéten már stabilan vezetett.
Kimi Räikkönen hatodik volt a Ferrarival a sauberes Ericsson mögött. Alonso kilencedik, a Force Indiát megelőzve, és - még - motorhiba nélkül, a McLaren-Hondával.
UPDATE: Alonso alatt 11:15-kor megállt a Honda-motor.
Még ebéd előtt húzott bele a Ferrari, elég rendesen, Raikkönen ugyanis tesztcsúcsot futott, nem is akármilyet. Az 1:19.019 nem lett volna annyira nagy szám, de aztán 12:38-kor az első szub-19-es kört ő tette meg: 1:18.634. Ráadásul nem is ultra, csak szuperszoft gumival.
A finn három 1:19-es versenyzőt, Verstappent, Bottast és Hülkenberget előzte. A napja viszont nem alakult tökéletesen, fél öt előtt a Ferrari megállt a pályán.