Jean Todt, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) elnöke pénteken folytatott tárgyalásokat a Forma-1 jelenlegi motorbeszállítóival, valamint a Volkswagen Csoport képviselőivel arról, hogy milyen irányba tereljék a motorfejlesztéseket, és a bejelentése alapján meg is állapodtak, hogy
A terv az, hogy olcsóbb, de hangosabb motorok kerüljenek az autókba. Utóbbi ugye azóta kulcskérdés, hogy 2014-ben turbómotorokra váltottak, ekkor tűnt el a szurkolók által nagyon hiányolt jellegzetes, erős hang.
Arról persze, hogy pontosan milyen motorok jöhetnek, még nincs megállapodás, Todt szerint évekig tarthat majd az egyeztetés, de jelzésértékű, hogy a VW is képviseltette magát a tárgyalásokon, hiszen ezek szerint a tárgyalások kedvező alakulása mellett elképzelhető, hogy beszállnának az F1-be. A megbeszélésről annyi szivárgott csak ki, hogy hihetetlenül erős, olcsó és olcsón fejleszthető motorokban gondolkodnak, és könnyen lehet, hogy az üzemanyag-fogyasztás korlátját is eltörlik, vagy jelentősen megemelik majd.
„Nagyon elégedett vagyok, főleg azzal, hogy ennyi különböző fél meg tudott egyezni egy közös irányban” – emelte ki a pénteki, párizsi egyeztetésről Todt, aki korábban kizártnak tartotta, hogy visszatérnének a V10-es vagy V12-es motorokhoz.
Ennek ellenére a Red Bull fiatal tehetsége, Max Verstappen már meg is kezdte a kampányt a V10-es motorok visszahozataláért, amiknek imádta a hangját. Ezeket a motorokat a 2005-ös szezon végéig használta az F1, utána jött a V8-as korszak.