Bahreinben újra előkerült, hogy kezdeni kell valamit a 2017-es szabályok mellé kifejlesztett T-szárnyakkal, miután a Mercedesről leváló alkatrész gondot okozott a pályán. Valtteri Bottas hagyta el a hátsó szárny elé szerelt, de lényegében ahhoz tartozó kisebb légterelőt a második szabadedzésen. A szénszálas elemre ráhajtott a Red Bull-pilóta Max Verstappen, az alkatrész pedig akkora kárt okozott a kocsiján, hogy lényegében annyi is volt az edzésének.
A holland Telesport megerősítette, hogy Verstappen kocsijának padlólemeze sérült meg, ki is kell cserélni szombatig. Egyrészt egy 50 ezer fontnyi plusz kiadás a csapatnak, de ami ennél is nagyobb gond, hogy Verstappen nem tudott versenyszimulációt folytatni a sérülés miatt, vagyis hátrányba került a mezőnnyel szemben. Csak 18 kört futott, a többség majdnem ennek a dupláját.
Bottas pont akkor hagyta el a szárnydarabot, amikor elhajtott csapattársa, Lewis Hamilton mellett, az ő belsőkamerás felvételén is látszik, amikor letörik az elem. Hamilton árulta el, hogy nem ez volt az első ilyen eset, a rádióban ugyanis tisztán hallható, ahogy azt mondja, megint letört Bottas kocsijáról a szárny. Kínában volt a másik, vagyis sorban második héten jött a törés.
Ausztráliában a Haasnak módosítania kellett a T-szárnyon, miután az meghajlott a kocsin menet közben. Nekik nem tört le, de mozgóalkatrész nem lehet a szárnyakon (a DRS-t leszámítva), úgyhogy újra kellett tervezniük.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyébként az elejétől fogva a T-szárnyak ellen van, a Red Bull nem is alkalmazta ezt a megoldást. Horner a Bottas-eset után megint bírálta ezt a megoldást, amit szerinte be kellene tiltania a versenyigazgató Charlie Whitingnak. Ennek ellenére úgy véli, hogy a szezon végéig nem hoznak erre vonatkozó szabályt.
A Mercedes technikai igazgatója, a Ferraritól érkezett James Allison ugyan váratlannak nevezte a hibát, ami szerinte gyártási problémából adódott, de jelezte, mindent elkövetnek, hogy szombatra kijavítsák a problémát, és megerősítik a szárnyelemet.