Szerdán Indianapolisban bemutatták Fernando Alonso Dallara-Hondáját, amivel az Andretti Autosport csapat tagjaként, de a McLaren-Honda színeiben elindul az idei Indy 500-on.
A kocsi a McLaren hagyományos narancs színét kapta. Hasonló fényezéssel nyert a McLaren a versenyen 1976-ban, Johnny Rutherfoddal.
A gépet Marco Andretti, a csapatfőnök Michael Andretti fia szerda délelőtt be is járatta, hamarosan beülhetett a kétszeres Forma-1-es világbajnok, hogy megtegye első köreit egy Indy Car-kocsiban, a legendás pályán. (A hagyományos menetiránnyal megegyezően, visszafelé a Forma-1-ben már ment az ovál egy részén.)
Magyar idő szerint 16:55-kor hagyta el a depót először Alonso a Dallara-Hondában, öt perc múlva tért vissza ugyanoda. 208-209 mérföld/órás átlagú köröket ment, korábban Marco Andretti 220 körülieket. A második szakaszban már 213-ra gyorsított fel a spanyol.
Negyedik nekifutásra kezdett neki odalépni, ekkor azonnal 219 fölötti kört futott, ami nagyjából versenytempó Indianapolisban. Egy óra alatt 15 kört tett meg, a végére folyamatosan 219 felett ment, később 220 fölé jutott. A tavalyi pole pozíciót 230-as körrel szerezték meg.
Mario Andretti volt Indy-győztes, többszörös Indycar- és 1978-as F1-bajnok szerint Alonso jól kezdett, mindent úgy csinált, ahogy ő is csinált volna a helyében.
Eddig minden jó volt, jól szórakoztam, de egyelőre még az autó vezetett engem, és nem így az autót, úgyhogy a komoly munka még most jön. A szimulátor nagyon reális, de az autóban ülni egészen egyedi érzés. A 220-as idő oké, most következnek a keményebb körök
- mondta Alonso első Indy-körei után.
Az egynapos próba után Alonso még visszarepül Európába, a barcelonai Spanyol GP-re, ami május 14-én lesz, majd 15-étől elkezdi a kvalifikációt az 500-as futamra. A verseny napja május 28., vasárnap.
.