A pocsék szocsi futam után Lewis Hamilton nyert Barcelonában, majd a hétvégén újra szenvedett, Monacóban csak hetedik lett. Pedig a hétvégén erősen nyitotta, az első szabadedzést még nyerte, de aztán jött a 14. hely a katasztrofális időmérőn. Onnan a hetedik pozíció a futam nem rossz, ráadásul a hajrában a leggyorsabbak között volt.
Ki érti ezt? Még a saját csapata sem.
A kocsival nagyon nehezen bírt Lewis az elején, nem szerette, és ezt meg is mondta. Aztán lecseréltük a gumikat, más különben hozzá sem nyúltunk, és a miénk lett a leggyorsabb autó. Oké, a Ferrarikat ekkorra lekapcsolták, de már mi sem pörögtünk. Beszéltem Lewisszal, azt mesélte, hogy visszajött a tapadás. De hogy miért, az rejtély
- beszélt a helyzetről az Autosportnak Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök.
Wolff szerint a Ferrari azért nyerte Monacót, és azért vezeti a világbajnokságot is, mert mindig tudják, miért és hogyan működik az autójuk.
Ki kell nyomoznunk az okokat, mert a Ferrari képes volt rájönni, és képes is versenyezni a kocsijával ilyen körülmények között is.
Wolff már a hétvége közben az autót okolta Hamilton visszaeséséért, amikor "dívának" nevezte az idei Mercedest, mivel lehetetlen kiszámítani.
Azt szeretnénk, hogy a monacói legyen a leggyengébb versenyünk a szezonban. A kocsink gyors, de nem kedveli a gumikat, és rá kell jönnünk, miért nem.
Bottas egyébként negyedik lett, így ez volt a Merci első futama a szezonban, ahol egyik pilótája sem került dobogóra. A Ferrarinak ilyen nagydíja még nem volt, ráadásul Vettel a három győzelme mellett három második helyet szerzett, vagyis több mint kiegyensúlyozott.