Index Vakbarát Hírportál

Hamilton élete egyik legnehezebb győzelmét szerezte Spában

2017. augusztus 27., vasárnap 15:54

A Hungaroringen aratott győzelemmel a Ferrari mehetett jobb hangulatra a Belga Nagydíjon véget ért egy hónapos nyári szünetre, az őszi folytatást viszont a Mercedes kezdte jobban, bár utólag csak a sorrendre ránézve ez nem feltétlenül derül ki: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel ugyanúgy az első két helyen ért be, ahogy elrajtoltak.

Csakhogy nem sima vonatozás volt a futam, az utolsó harmada, leginkább az utolsó 10 kör elképesztő Mercedes-dominanciát mutatott: egy biztonsági autós szakasz után Hamiltonnak lágy gumikon kellett valahogy maga mögött tartania az ultralágyakon támadó Vettelt, és ezt meg is tette.

De ne szaladjunk ennyire előre, mire ide eljutottunk,

Ez kulcsfontosságú pillanat volt a futamban, mindenki egyből ment kerékcserére, a Ferrarinak pedig látszólag itt jött be az a furcsa húzás, hogy a Mercedesnél eggyel több ultralágy szettet vitt magával Belgiumba:

10 köre maradt Vettelnek arra, hogy a biztonsági autó távozása után sokkal gyorsabb gumikon megfogja a brit riválisát.

Persze Hamilton is tudta, hogy mi következik, amikor értesült arról, hogy a Ferrari eltérő gumistratégián van. A végletekig lassította a tempót a biztonsági autó kihajtásakor, és váratlan ritmusban, jól jött el az újrarajtnál.

Egy pipa meg is volt ezzel, de a futamgyőzelemhez ez nem lett volna elég: 10 körön keresztül tartania kellett Vettelt. Ez pedig sikerült, valószínűleg mindent, amit csak lehet, maximumig csavart az autón, így két kör elég volt ahhoz, hogy 1 másodperc fölé tornássza előnyét Vettellel szemben, a német a leintésig nem is nyithatta a hátsó szárnyát.

Így pedig csak abban bízhatott, hogy Hamilton hibázik, de ez nem jött el, a brit 200. F1-futamán győzelemmel ünnepelhetett. A sikerben óriási szerepe lehet a Mercedes Belgiumban bevetett motorfejlesztésének, más magyarázat ugyanis nincs arra, hogy a Merci lágy gumin ugyanolyan tempót autózzon, mint a Ferrari ultralágyon.

Hamilton és Vettel mögött némi meglepetésre Daniel Ricciardo szerezte meg a harmadik helyet, ő Kimi Räikkönennel hajtott végre páros előzést, együtt mentek el a még melegedő lágy gumik miatt nem túl gyors Valtteri Bottas mellett.

Futamgyőzelmével Hamilton 12 verseny után 7 pontra faragta hátrányát Vettel mögött, így folytatják egy hét múlva Monzában, ahol megint a motorerőn múlhat nagyon sok minden, hiszen az F1-szezon leggyorsabb pályája ez.

Borítókép: Dan Istitene / Getty Images Hungary.

Rovatok