Javában zajlik a McLaren-Honda-szakítás, aminek részeként a Renault megkapja a Toro Rossótól Carlos Sainzet, illetve a Toro Rosso lemond a Renault-motorról, hogy azt a franciák odaadják McLarennek, akik ezzel a japánokat a Toro Rossóhoz irányítják.
De mi köze ennek Alonsóhoz, Kubicához, végképp a Williamshez? Annyi, hogy eddig a Renault-nál esélyes volt a következő szezonra mindkét pilóta, viszont Sainz szerződtetésével mehetnek, ahova tudnak. (A Renault másik helye fixen Nico Hülkenbergé.)
Alonso leginkább sehova, azaz marad a McLarennél, a kívánságát teljesítik, nem kell tovább a Hondával sínylődnie, bár remek ajánlata van a Williams-Mercedestől - írja az egyik legjobb F1-es kolléga, Mark Hughes a Motorsport Online-on.
A Williams pilótát keres, mert az újonc Lance Stroll-lal és a már kifújt Felipe Massával idén csak szenvednek. A fiatal tapasztalatlan, az öreg nem elég elhivatott, hogy lendítsen az autón. Alonso lenne az álom, vagy ha nem, Kubica, véli Hughes.
A lengyel erősen képben volt a Renault-nál, háromszor is tesztelt nekik, mindenki nagyon elégedett volt vele, mégsem győzte meg őket. Állítólag hosszú távon esett a teljesítménye, bár egy-egy körön olyan gyors volt, mint Hülkenberg. Rövid távú szerződése volt a franciákkal, amit Sainzról értesülve azonnal fel is bontatott. Ha a Williamsnek tudna bizonyítani, lehetőséget kaphatna, mivel Alonso ugye erősen hajlik rá, hogy folytatja a McLarennél.
Kubica másik opciója a Sauber, amivel bemutatkozott az F1-ben, és majdnem 10 éve egyetlen futamgyőzelmét szerezte. Ők Ferrari-motorral mennek, így jövőre a Ferrari-reménység Charles Leclerc-et szívesen fogják beültetni pallérozódni, a másik kocsijuk pedig várhatóan Marcus Ericssonnál marad. Elméletileg, ugyanis a svédben semmiféle potenciál nincs, csak sok a pénze. Kubica gyors lenne, hírverésben pedig behozhatná Ericsson millióit.
Lényeg a lényeg, az idén alvó pilótapiac Sainz váltásával beindult, és további változásokra van kilátás.