Ferrari-dráma volt szombaton, az időmérőn, amikor Sebastian Vettel nem tudott mért kört sem futni autóhiba miatt, és Ferrari-drámával kezdődött a futam is: Kimi Räikkönen kocsijával turbógondok adódtak a rajthoz menet, kis szerelés után a depóba tolták a gépet, és el sem tudott startolni.
Az élen így Hamilton egyedül maradt az első sorban, simán el is jött a rajttól, Verstappenre a kilövő Bottas jött fel, de a holland szoros csatában maga mögött tudta tartani. Ricciardo sorolt be negyediknek.
tök simán, a célegyenes végén ment el. Mögöttük Ricciardónak sem kellett sok, hogy lenyomja Bottast, így már Hamilton-szendvics volt az első három: Verstappen-Hamilton-Ricciardo.
Vettel még az RBR-eknél is keményebben ment, a 25. körben Bottast vette célba a negyedik helyért.
Nehezebben boldogult vele a vártnál, de jöttek a kerékcserék, a 27. körtől Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Ricciardo érkezett egymás után új gumiért, és Vettel már a negyedik helyre jött fel a pályára visszatérve.
20 körrel a vége előtt kissé szétszakadt a mezőny, kábé 10 másodpercek voltak Verstappen, Hamilton, Ricciardo és Vettel között. A ferraris Ricciardót is megcélozhatta, a Red Bull fenéklemezéről ugyanis leesett valami, és ezután eldeformálódva sokkal több szikrát húzott az aszfalton, azaz jobban leért a kelleténél. Ráadásul Vettel szuperlágy gumikon ment, míg a többiek lágyon, a német fordítva kezdett az élmezőnyhöz képest.
10 körrel a vége előtt érte be Vettel Ricciardót, és indult meg a dobogós helyért. Nehezebben boldogult a vártnál, Ricciardo kétszer is visszaverte a támadását, és nem segített Alonso sem, aki a lekörözésénél elengedte Riciardót, feltartotta Vettelt. A német be is szólt,
Alonso, azt hittem, ennél jobb vagy ennél.
Ricciardo meg is törte a Ferrarit, három körre a leintéstől lemaradt Vettel.
Az élen így végképp semmi nem változott,
Vettelnek a negyedik is siker, bár nagyon közel volt a dobogóhoz. De a leintés utánra is maradt dráma:
a Ferrari bal hátsó kereke kitört, és felhajlott a kasztnira, az autó leparkolt a pálya szélén. Vettelt Pascal Wehrlein fuvarozta vissza a depóba a Sauber-Ferrarival, újabb klasszikus utazást láthattunk. (Ami egyébként a szabályok szerint tilos.) A karambolt kivizsgálták, de nagyon gyorsan a szőnyeg alá seperték büntetés nélkül. Ám a Ferrariban komolyan megsérülhettek alkatrészek, és ha valamit cserélni kell, az nem jönne jól Vettelnek, szinte biztosan rajthelybüntetéssel járna.
A Red Bull, ahogy tavaly, újra megnyerte Malajziát, a szombaton 20 éves második győzelmét szerezte az F1-ben.
aminek a második hely is nagy siker volt ezen a hétvégén.
Meggyőzőnek tűnik, de a Merci bajban lesz, ha Japánban nem tud reagálni: Malajziában dobogón is nehezen lettek volna, ha a Ferrarik nem írják ki magukat. A pénteken bevetett fejlesztési csomagjuk nem jött be, Hamilton az időmérőre vissza is állt az előző alkatrészekre és beállításokra. Vagyis Szuzuka sokkal érdekesebb lesz annál, mint elsőre látszik.
És csak egy hetet kell várni rá, pénteken már kezdődik is.
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30:01.290 óra
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.770 másodperc hátrány
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 22.519 mp h.
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 37.362 mp h.
5. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 56.021 mp h.
6. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1:18.630 perc h.
7. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1 kör h.
8. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1 kör h.
9. Felipe Massa (brazil, Williams) 1 kör h.
10. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
pole pozíció: Hamilton
A vb-pontversenyek állása 15 futam után (még 5 van hátra):
1. Hamilton 281 pont
2. Vettel 247
3. Bottas 222
4. Ricciardo 177
5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 138
6. Verstappen 93
7. Perez 76
8. Ocon 57
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 48
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
11. Massa 33
12. Stroll 32
13. Romain Grosjean (francia, Haas) 26
14. Vandoorne 13
15. Kevin Magnussen (dán, Haas) 11
16. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 10
17. Jolyon Palmer (brit, Renault) 8
18. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 5
19. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 4
Gyártók:
1. Mercedes 503 pont
2. Ferrari 385
3. Red Bull 270
4. Force India 133
5. Williams 65
6. Toro Rosso 52
7. Renault 42
8. Haas 37
9. McLaren 23
10. Sauber 5