Sergio Marchionne Ferrari-elnök a szezonban többször is odaszólt a csapatnak, most viszont, hogy 59 pontos hátrányba kerültek, egyértelműen kiállt az emberei mellett.
Meglepő, de szerinte a hajó még nem ment el, mert
a Ferrari ott van a Mercedes szintjén, sőt, talán még jobb is.
Csakhogy nem elég megbízható a gép, Malajziában az időmérőn gyengült el Vettel motorja, közvetlenül a futam előtt Räikkönené. Pontosabban nem is a motor, csak egy karboncső repedt el, piszok kis dolog a rendszerben.
Szuzukában most hétvégén közvetlenül a rajt előtt gyújtógyertya-gondok miatt ment el Vettel versenye, a gyertyát gyorsan kicserélték, de már nem tudták visszafordítani a folyamatot, a német Ferrarija öt kört bírt.
Marchionne részletesebben is nyilatkozott erről a Gazzetta.it-n.
Kis hülyeség volt, különösen idegesítő, ha egy milliós technikában egy 59 eurós alkatrész miatt kell kihagynod a futamot. De megtörtént, úgyhogy kezelni kell. Jobban odafigyelünk a komponenseinkre, amiket beszállítóktól kapunk. Ezt a kérdést az utóbbi időben hagyagoltuk, nem tulajdonítottunk neki kellő fontosságot. De mostanában legalább háromszor megsemmisítő hatása volt a csapat teljesítményére. Olyan helyeken mutatkoztak ezek a gondok, amelyeknek relatíve kicsi a jelentőségük. Ránézünk ezekre a területekre.
A Ferrarinak négy futama maradt, hogy visszajöjjön a versenybe, mivel ez 100 pontot jelent, a Mercedestől és Hamiltontól teljes összeomlás kellene, hogy sikerüljön. Marchionne elhatározása így inkább a következő szezonban mutathatja meg a hatásait.