A viszonylag eseménytelen első mexikói szabadedzés után a másodikon szinte megállás nélkül jöttek a szokatlan pillanatok. Szinte egyből az indulás után máris meg kellett szakítani a gyakorlást, amikor Romain Grosjean a célegyenes bejáratánál megpördült a Haasszal.
A laposra fékezett gumik már az egyenes végén elkezdtek szétroncsolódni, a bal hátsó le is bontotta a kocsi hátulját, ezeket a törmelékeket kellett eltakarítani. Az elsőben ugye a mexikói Alfonso Celis falba csúszás miatt álltak.
Akadt egy kisebb probléma az újraindítás után is, Stoffel Vandoorne jelezte a boxutca kijáratánál, hogy félrehúz a kocsija, így megállt, onnan tolták vissza a szerelők. Az első edzésen tapasztalt motorhibával együtt nehezen indult a belga hétvégéje Mexikóban.
Nem Grosjean volt az egyetlen, aki keresztbe állt, ritka hibát láthattunk Lewis Hamiltontól is, akki a 11-es kanyarban forgatta meg a Mercedest, aminek a háta tört ki a balos kanyarban. Ekkor még 20 perc sem ment le az edzésből, eseményből tehát nem volt hiány.
És a java még csak ezután jött: előbb Lance Stroll is pördült egyet,
majd Sebastian Vettel jelentette aggódva a rádióban, hogy valami savszerűség égeti a fenekét az ülésben. Később elmondta, hogy a tűzoltó-berendezés oldott ki, az égető érzés gyorsan rettentő hidegre váltott. Amikor kiszállt, egyértelmű lett, hogy ezzel gyűlt meg a baja, az overáll hátsó felén félreérthetetlen foltot lehetett látni.
A Ferrari gyorsan megoldotta a német problémáit, amikor visszatért a pályára, egyből harmadik legjobb időt ment Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton mögé felzárkózve, de Max Verstappen hamar megelőzte. Gyorsult aztán a másik Red Bull-pilóta is,
Csapattársa, Max Verstappen viszont 16-17 perccel az edzés vége előtt már a garázs mögött, félig levett overállban sétált, feltételezett motorprobléma miatt, ami biztosa nem jönne jól a hollandnak. Meglepően jó volt viszont Fernando Alonso, nyolcadik, majd hetedik hellyel zárt, de motorcsere miatt akkor is hátulról kezdi a futamot, ha az időmérőre is marad a tempója a spanyolnak.