2017. október 29., vasárnap 22:14
Nem volt olyan sima, mint a 2015-ös, de annyira drámai sem, mint az első, még 2008-ból, de a 2014-essel sem vetekedhet izgalomban. Mégis, mindent mondhatunk Lewis Hamilton negyedik világbajnoki címét hozó szezonjára, csak azt nem, hogy átlagos. Szerencse, kőkemény munka, és a benne rejlő ösztönös zseni egyaránt kellett ahhoz, hogy a nyári szünet után húszpontos hátrányból villámgyorsan eldöntse a világbajnoki harcot Sebastian Vettellel szemben. A 2017-es idényének 24 legszebb momentuma.
2017. február 23., Silverstone, az első találkozás a Dívával, azaz az új Mercedesszel, amiről ekkor még nem tudták, hogy olyan lesz, mint egy hisztis színésznő. Pár hónap múlva kiderült, Toto Wolff csapatfőnök nevezte el így a W08-as modellt. Az új csapattárs Valtteri Bottasszal szintén ekkor léptek fel együtt közösen. A világbajnok Nico Rosberg visszavonulása után borítékolható lett, hogy újra Hamilton lesz az első számú pilóta a csapaton belül, így egyből picivel kisebb nyomás volt rajta az új szezon indulásakor. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
Ausztráliában az idénynyitón minden tökéletesen indult, Hamilton könnyedén szerezte meg a pole pozíciót. Toto Wolff csapatfőnök le is nyilatkozta, pilótája külön kategória – valóban úgy tűnt ekkor még mindig, hogy marad az előző három évben megszokott Mercedes-dominancia. Csakhogy hátra volt még a verseny. (Fotó:
Peter J Fox / Getty Images Hungary)
Az a verseny, amit váratlanul Sebastian Vettel és a Ferrari nyert meg. Hamilton gratulált, és versenyhelyzetben találta magát. Ami a Mercedesnek jóval nagyobb meglepetés volt, mint az angolnak, mivel három évig megszoríthatatlanok voltak. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
A Ferrari hirtelen előretörésére reagálnia kellett a Mercinek és Hamiltonnak is. Ez össze is jött, Kínában hibátlanul futott a kocsi és versenyzője is, meglett az első győzelem a szezonban, pontegyenlőséggel, 43-43 ponttal hagyták el a Kínai Nagydíjat Vettellel. (Fotó:
Peter J Fox / Getty Images Hungary)
Bahreinben viszont már a Ferrari vágott vissza, Vettel újra győzött, megerősítve igényét a világbajnokságra. Hamiltonnak maradt a gyönyörű sivatagi naplemente. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
Szocsi, Orosz GP: Hamilton ismét kikapott a Ferraritól, de még új csapattársától, Valtteri Bottasól is, aki élete első győzelmét szerezte a Forma-1-ben. Vettel vezette a világbajnokságot, Hamilton meg aggódva nézhette a statisztikát: az első négy versenyből csak egyet tudott megnyerni, Szocsiban csak negyedik lett, ráadásul úgy, hogy a tempója rettenetesen elmaradt a három dobogósétól, ami az elmúlt éveket nézve abszolút új helyzet volt számára. (Fotó:
Clive Mason / Getty Images Hungary)
A rivalizálás kezdett beindulni a négyszeres bajnok Vettel és a háromszoros bajnok Hamilton között. A német várhatta előnyből a folytatást Szocsi után, 13 ponttal előzte az angolt. (Fotó:
Clive Mason / Getty Images Hungary)
Újabb visszavágás, újabb Merci- és Hamilton-reakció következett Barcelonában. Éppcsak sikerült megverniük Vettelt, de a győzelem kellett, mint egy falat kenyér, hogy Hamilton ne 1/5, hanem 2/5 győzelmi mutatóval álljon. A futam egyébként remekül példázta az idényt, Hamilton és Vettel messze a többiek előtt volt, a harmadik Ricciardóra több mint 1 percet vertek, ahogy a vb-címért folyó harc is végig róluk szólt a szezonban. (Fotó:
David Ramos / Getty Images Hungary)
Csakhogy aztán Monacóban a Ferrari is reagált, és a legmagabiztosabb kettős győzelmét szerezte az évben. Räikkönennek állt a zászló, de a Ferrari Vettellel a világbajnokságért ment, így a német győzött, sokak szerint csapatdöntés miatt. A német pont egy futamgyőzelemnyi, 25 pontos előnnyel húzott el. (Fotó:
Dan Istitene / Getty Images Hungary)
A Kanadai GP mindig különleges Hamiltonnak, imádja a pályát, és itt nyert először az F1-ben, épp 10 éve. A pole pozíció megszerzése után még különlegesebbé vált számára Montreal, beérte ugyanis Ayrton Senna 65 első rajthelyes rekordját. A Senna család egészen különleges ajándékkal lepte meg, a brazil legenda egyik sisakjával. Hamilton szóhoz sem jutott. (Fotó:
Hoch Zwei / Getty Images Hungary)
Nem lett volna viszont igazi a hétvége futamgyőzelem nélkül, de másnap ez is összejött. Itt éppen Toto Wolff ad egy ötöst a leintés után a depóba visszaérkező versenyzőjének. Itt már látszott, hogy tényleg örül minden jól sikerült hétvégének a Mercedes, és már nem alapvetés, hogy nyernek, küzdeniük kellett minden pontért. (Fotó:
Peter J Fox / Getty Images Hungary)
Az év legbalhésabb pillanata Bakuban: Vettel ráhúzza a kormányt Hamiltonra, miközben a biztonsági kocsi mögött haladva várják az újrarajtot. A ferraris szerint Hamilton befékezett előtte, emiatt csúszott bele az angol kocsijába. Vettel az akció miatti büntetése, Hamilton egy elképesztő fejtámaszhiba miatt bukta a győzelmet. Ricciardo nyert.
Az balhéja után az év egyik lgejobb képe a pályán kívülről jött, Ausztriából, ahol a bakui botrány után először szembesítették a vb-ellenfeleket. Vettel elnézést kért, így megúszta a nagyobb büntetést is. A futamon egyikük sem örülhetett, újra Bottas győzött, az évszázad rajtjával, Vettel előtt. (Fotó:
Joe Klamar / AFP)
Brit GP, Hamilton újabb megkoronázása. Csak egy futamgyőzelem volt, de ez a királyul elkapott fotó sokat sejtetett az év hátra lévő részére. (Fotó:
Andrew Boyers / Reuters)
Silverstone jól meg is ünnepelte hősét, ahogy szokta az utóbbi években, tenyerén hordozta Hamiltont. Az összetettben visszajött 1 pontra Vettel mögé, volt oka az örömre. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
Szocsihoz hasonló problémákba futott a Hungaroringen Hamilton, se az időmérőn, se a futamon nem találta a helyét az autóban. Nemcsak a két Ferraritól, de saját csapattársától is kikapott, bár utóbbihoz az év egyik legsportszerűbb pillanata kellett: a Ferrarik után engedett Hamilton az utolsó kanyarban elvette a gázt, hogy a sikeretlen előzési kísérletek után visszaadja az utasításra kapott helyét finn csapattársának. A logika azt diktálta volna, hogy Hamilton maradjon előrébb, hiszen három pont sokat számíthatott volna a későbbiekben, a Mercedes az angol pilóta viszont a lehető legkorrektebben intézte a dolgot. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
A nyári szünet után a legendás spái pályán az év csatája jött Hamilton és Vettel között. Úgy tűnt, hogy a Ferrari lehet előnyben a futam végére, de az angol őrületes tempóba kezdett a biztonsági autó kiállása után, és lassabb gumikeveréken is maga mögött tartotta a frusztrált Vettelt. (Fotó:
Peter J Fox / Getty Images Hungary)
Monza, ahol a Mercedes győzelme kiütötte a Ferrarit. Akkora előnnyel nyert Hamilton és Bottas, hogy a Ferrari bajban, és még inkább kínosan érezhette magát. Pláne, hogy Hamilton a szezonban először átvette a pontverseny első helyét a némettől. (Fotó:
Mark Thompson / Getty Images Hungary)
A szingapúri rajt, ami eldönthette a világbajnokságot, de legalábbis nagy ütést kapott a Ferrari. Vettel és Kimi Räikkönen ütköztek, miután a finn összeakadt Max Verstappennel közvetlenül a start után. Nem lehet igazán senkit hibáztatni, rajtbaleset volt, a Ferrari és Vettel viszont kényszerpályára került innentől. (Fotó:
Lars Baron / Getty Images Hungary)
Hamilton így mindössze a negyedik helyről startolva is nagyon simán nyert, ami egy városi pályán nagy bravúr, és nem kis szerencse. Az év legváratlanabb győzelme volt, nem mellékesen zsinórban a harmadik Hamiltonnak, a pálya ugyanis egyértelműen a Ferrariknak kedvezett, de akár még a Red Bulloktól is kikaphatott volna a Merci. (Fotó:
Jeremy Lee / Reuters)
Malajziában megtört a Mercedes-Ferrari-uralom, bár a pole meglett Hamiltonnak a futamon Max Verstappen és a Red Bull oktatott. Vettel egy apró hiba miatt utolsóként rajtolt, a negyedik helyig vitte. A Merci egyébként a dobogós hely ellenére is szenvedett, e remek képen kívül sok jót nem jegyezhettek meg Sepangból. (Fotó:
Clive Mason / Getty Images Hungary)
Szuzukában meg kellett mutatnia a Mercedesnek, hogy sem a Ferrari, sem a Red Bull nem jobb nála: össze is jött, annyira, mint ez a fotó: Hamilton pole-ból győzött. (Fotó:
Clive Mason / Getty Images Hungary)
Mivel Vettel technikai hiba miatt kiállt, 59 ponttal elhúzott az angol a pontversenyben, érezte ő is, ez óriási pillanat lehet a szezonra visszanézve. Az autójára borulva ünnepelte 71. futamgyőzelmét. (Fotó:
Toru Hanai / Reuters)
A világ legboldogabb kilencedik helyezettje: nem álmai futamával, de negyedszer is világbajnok lett Mexikóban Lewis Hamilton. Miután simán behúzta az Amerikai Nagydíjat, Mexikóban az első körben összeütközött Sebastian Vettellel, és a defekt miatt utolsóként folytatta. Csak a kilencedik helyre ért fel, de ez is elég volt ahhoz, hogy beérje vb-címekben Alain Prostot és Vettelt. (Fotó:
Clive Rose / Getty Images Hungary)