Kissé a semmiből jött a hétvégén Max Verstappen mexikói futamgyőzelme, az mindenképp váratlan, hogy ennyire simán tudott nyerni. Oké, a harmadik kanyarban kiszállt két legnagyobb ellenfele, a ferraris Sebastian Vettel és a mercedeses Lewis Hamilton, de utóbbit már az időmérőn is megnyerte a holland. Vetteltől is csak századokkal kapott ki, hogy aztán a versenyen megközelíteni se tudják.
A Red Bull-főnök Christian Horner egyértelműen a kiegyenlítődött motorteljesítményekben látja sikerük okát, és persze abban, hogy az RBR-é a legjobb kasztni a Forma-1-ben.
Az történt, hogy a motor kevésbé számít itt, végsebességben egész szezonban nem voltunk ennyire jók. Majdnem meglett a pole pozíció, és mivel nekünk az időmérős motorprogram megegyezik a futaméval, így a versenyen is jól mentünk. A magasság kiegyenlítette a különbségeket
- idézte Hornert a Motorsport.com.
Horner a pálya tengerszint feletti 2200 méteres magasságáról beszélt, itt ugyanis nagyjából 22 százalékkal ritkább a levegő, így a motorok is kevesebbet kapnak. A Mercedes ilyen kevés levegőnél hosszabb távon kifújna, így kénytelenek visszavenni a teljesítményből. Ők többet, a renault-s Red Bull és a Ferrari kevesebbet: van egy maximális szint, amit a levegőhiány miatt a Mercik sem léphetnek át, és ezt a szintet a Renault és a Ferrari is képes hozni. A motorerőkülönbség máris eltűnt.
Abszurd, de olyan, mintha esne az eső: vízen sem lehet kiautózni a motorokból a maximumot, ritka levegőben sem. És mivel a Red Bull kasztnija a leggyorsabb a kanyarokban, máris nyerő helyzetbe került Verstappen. Amivel élt is.