Szimulációval próbálják kideríteni a Forma-1-nél, hogy működhet-e, ha a mostani kettő helyett akár 3-4 autó indul egymás mellől egy sorból a rajtnál, árulta el a korábbi Williams technikai vezető Pat Symonds, aki jelenleg az F1 technikai fejlesztéséért felelős Ross Brawn tanácsadójaként dolgozik.
„Nem mindig volt így, hogy két kocsi indult egymás mellől, volt, hogy négy, lóg is a londoni irodánkban egy kép, talán Monzából, ahogy négy kocsi van egymás mellett az első sorban” – vezette fel az ötletet a korábbi williamses, aki szerint nehéz dolguk lesz, mert nem egyszerű a rajtot és az első pár kört rendesen szimulálni még a mostani szimulátorprogramokkal sem. A terv az, hogy rábízzák az esport-versenyzőkre, hogy csinálják meg 20 futam első három körét párszor, az az érdekes ugyanis, nem kell a teljes futamot végigcsinálni, ennyiből már kiderül, hogy működne-e az újítás.
Ahogy az autók, úgy a célegyenesek is szélesebbek lettek az 50-60-as évek óta, de persze ettől még nem garantált, hogy el is fér három-négy autó egymás mellett. A dolog eléggé kétesélyes, vagy sokkal izgalmasabb első körök jönnek, vagy hatalmas baleset az első kanyarban, ezt kell alaposan felmérni.
A tervezés kapcsán Symonds kitért a 2016-ban bevezetett, majd gyorsan visszacsinált időmérős újításra, amit nem modelleztek előre, ezért elbukott. „Pár ember két számjegyű IQ-val ránézett és azt mondta, hogy tragédia lesz, de mégis megcsinálták, és lám, tragédia lett. Még egyszer ez nem fordulhat elő.”