Lecserélte azt a szoftvert az F1-gumiszállító Pirelli, amivel az adott futamokra választott gumikhoz készítették a versenyszimulációkat, hogy még pontosabb adatokat kapjanak. Az olasz cég célja ugyanis az, hogy minél több kétkiállásos verseny legyen 2018-ban, és – a plusz taktikai elem bekerülésével – még izgalmasabbak legyenek a futamok.
A Pirelli F1-főnöke, Mario Isola elmondta az Autosportnak, hogy a mostani rendszer a lehető legjobban válogatja a három gumikeveréket úgy is, hogy adott esetben egy teljes szintet kihagy, tehát akár az is elképzelhető, hogy egy futamra a közepes, a lágy és az ultralágy gumikat viszik majd magukkal, a köztes szuperlágyat viszont kihagyják.
A szimulációk alapján egyébként mindig azt a három keveréket választják, ami a legtöbb taktikai variációt eredményezi. 2017-ben a 20 futamból 15 lényegében egykiállásos volt a csapatok többségének.
A jövőben a barcelonai tesztek kiértékelésével, illetve az első futamok tapasztalatokkal frissítik majd a szoftvert, hogy az még pontosabb legyen.