Az előszezonban mutatott erős szereplés után Ausztráliában is meglepően jól teljesített az F1 amerikai csapata, a Haas, olyannyira, hogy 20 körrel a futam kezdete után Kevin Magnussen a negyedik, Romain Grosjean pedig az ötödik helyen autózhatott.
A Haas-csoda viszont csak az első kerékcseréig tartott, ugyanis
felfoghatatlan módon mindkét pilótájuk ugyanazzal a hibával, nem tökéletesen felrakott kerék miatt esett ki két körön belül.
Egy ilyen rontás a szerelőktől egy futamon belül megeshet, még ha nem is ideális, de hogy két körön belül, két egymást követő kerékcserén is rontsanak, az szinte példátlan.
Az eset után természetesen mindkét pilóta csalódott volt, de igyekezett azért optimista maradni. Magnussen úgy értékelt, hogy ha eddig jól mentek, nem ez a hiba fogja megtörni a lendületüket, míg Grosjean az elvesztett 22 pont lehetősége után egyből arra tért ki, hogy a télen nem volt hasonló problémájuk, úgyhogy meg kell találniuk a hiba forrását, ami lehet akár a csavarpisztoly, akár maga a műveleti rend problémájából is. Grosjean egyébként nagyon szimpatikusan a saját kiesése után nekiállt vigasztalni a szerelőket.
A Haas-csapatfőnök Günther Steiner később megerősítette, hogy mindkétszer emberi mulasztás történt, rosszul rakták fel a kereket, így a csavar félrecsúszott a meneten.
Romain Grosjean kocsijának kimentéséhez előbb virtuális, majd rendes safety car kellett, ez adott lehetőséget Sebastian Vettelnek arra a kerékcserére, amivel végül Lewis Hamilton előtt tudott maradni, és megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat.
A két rossz boxkiállás, illetve egészen pontosan a két kocsi nem biztonságos kiengedése miatt a csapat kocsinként 5000 eurós, tehát összesen 10 ezer eurós büntetést kapott.