Megnyert versenyt bukott el Ausztráliában Lewis Hamilton és a Mercedes, amikor Sebastian Vettel előtte jött ki a depóból az egyetlen kerékcsere után. A Merci egyrészt bedőlt a Ferrari húzásának, hogy Kimi Räikkönent hét körrel Vettel előtt hozták ki - így a Merci Hamiltont is - , de ez még belefért volna, ha jól kalkulálják ki az előnyüket a mérnökök.
Toto Wolff csapatfőnök a leintés után azt mondta, szoftverhiba lehetett. Úgy számoltak, ha 15 másodpercen belül vannak Vettel mögött a pályán annak kerékcseréje előtt, akkor a német csak Hamilton mögé jöhet vissza.
Innen vegye át a szót Andrew Shovlin, a Mercedes vezetőmérnöke.
Nem a versenystratégiai szoftverrel volt a gond, hanem egy offline eszközzel, amivel a különbségeket és a deltaidőket számoljuk. Egy bugot találtunk benne, ami rossz számokat mutatott nekünk. 15 másodpercet kalkuláltunk ki, de a valóság 13 másodpercnél is kevesebb volt. Emiatt gondoltuk, hogy biztonságban vagyunk, azt hittük, van egy kis előnyünk. A végeredményt látták.
Hamilton nem egész 12 másodperccel volt a Ferrari mögött, amikor az a biztonsági kocsi alatt kiment kerékcserére, de ez sem fért bele.
A depóba vezető szervizúton, a Safety Car-vonal és a sebességkorlátozás kezdetét jelző vonal között ugyanis még lehet gyorsítani, ezt a rövid, mégis jelentős időszakot nehéz kikalkulálni.
"Sosem lehet teljesen biztosra menni, mert azt nem tudjuk, milyen gyorsan jön az autó a boxutca elején" - jegyezte meg erről Shovlin.
Hiába volt hátra 30 kör, a pályán, különösen a melbourne-i pályán nagyon nehéz előzni, így Hamilton nem tudta visszavenni a vezetést, Vettel nyerte az idénynyitót.