Kedden mutatta be terveit a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 stratégiai csoportnak és az F1 bizottságnak a 2019-es és 2021-es terveiről. Előbbi időpont apróbb módosításokat hoz majd – ezeket a hétvégén az Auto Motor und Sport már be is lengette –, amiknek lényege, hogy a mostani 105 kiló helyett 110 kiló üzemanyaggal kezdhetik majd a futamot a kocsik, és így nem kell folyamatosan spórolniuk a benzinnel.
Szó volt aerodinamikai változtatásokról, amik az előzést segítenék elő, de ezekről még nem döntöttek, az FIA és az F1 képviselői viszont azt szeretnék, ha április végéig meg tudnának állapodni ezekről.
A 2021-es dátum fontosabb, hiszen ekkor érkeznek az új motorok a Forma-1-be. A hivatalos közlésben csak annyi szerepelt, hogy 1,6 literes V6-os turbóhibridek lesznek, amikből kimarad majd a rettentő bonyolult és drága hőenergia-visszanyerő, vagyis csak a kinetikusenergia-visszanyerő marad. A Racefans (korábbi F1Fanatic) viszont úgy tudja, ennél komolyabb változtatások is jönnek.
Egyrészt 15 000-ről 18 000-re nő a motorok fordulatszáma, ezzel együtt pedig törlik az üzemanyagáramlás korlátozását, ami jelenleg óránként 100 kg-ban van maximalizálva, vagyis minden lóerőt ki tudnak majd hozni a motorokból. A Mercedes és a Ferrari már most is 1000 lóerő környékén (vagy már tán ott is) jár, a 2021-es módosítással pedig simán átléphetik ezt a határt.
A nagyobb teljesítmény viszont több üzemanyagot is igényel, a Racefans értesülései szerint a 2019-re 110 kilóra növelt üzemanyag-mennyiséget további 50-nel toldhatják meg, a 160 kilónyi benzinnel együtt pedig 960 kilóra hízhatnak a kocsik, ha csak nem vezetik be újra a verseny közbeni tankolást.
Az F1 addig felülvizsgálja az idényenként büntetés nélkül felhasználható motorkomponensek számát is.
A 2021-es szabályokat szeretnék idén május végéig véglegesíteni.