Hivatalos is megtartották az első tárgyalást a Red Bull és a Honda között, Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíj helyszínén Helmut Marko, az RBR motorsport-tanácsadója ült le a japánokkal egyeztetni az esetleges 2019-es váltásról.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) május 15-ig szabott határidőt az F1-csapatoknak arra, hogy jelezzék, 2019-ben melyik motorgyártó erőforrását kívánják használni, és az Autosport úgy tudja, a Red Bull kész is tartani ezt a dátumot. Ezen persze lehetne módosítani, ha minden csapat és motorgyártó hajlandó erre, de a Renault már korábban jelezte, hogy május 15-ig tudni szeretné, marad-e náluk a Red Bull.
Az osztrák csapat fiókistállója, a Toro Rosso révén már nyomon követi a Honda fejlődését, az viszont nem segít a döntésükben, hogy mind a Renault, mind a Honda a június 10-i Kanadai Nagydíj idejére tervez egy nagyobb motorfrissítést, vagyis a határidő utánra.
A Red Bull és a Renault közösen négy vb-címet nyert 2010-13 között, a V6-os turbóhibrid motorok érkezése óta viszont hátrányba kerültek a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, és ugyan 2014 eleje óta nyertek kilenc futamot – köztük az idei Kínai Nagydíjat –, de a vb-címre nem volt esélyük az elmúlt években, ami a motor teljesítményén és megbízhatóságán is múlik.
Ugyan még a Honda is messze van a Ferrari, Mercedes kettős szintjétől, de a Toro Rosso-Honda már a második futamon felülmúlta a McLaren-Honda legjobb eredményét Pierre Gasly bahreini negyedik helyével, ami azt jelezheti, jó irányba haladnak.