A 2021-ben érkező új motorszabályokkal együtt új rendszert vezetne be a rajtbüntetéskre is az F1 vezetősége, olyannyira, hogy lényegében törölnék a rajtbüntetéseket, mert már az F1 technikai részéért felelős Ross Brawn, és a versenyigazgató Charlie Whiting is érzik, hogy vicc a mostani bonyolult büntetőrendszer. A cél az, hogy drasztikusan csökkentsék a kiosztott büntetések számát, ehhez viszont a váltókra vonatkozó büntetéseket is felül kell vizsgálni.
„Ha tehetnénk, minden rajtbüntetéstől megszabadulnánk, ezt a célt tűztük ki magunk elé” – mondta Whiting a Motosportnak.
A 2018-as szabályok értelmében minden pilóta maximum 3-3 motorkomponenst használhat büntetés nélkül egy szezonban, a váltóknak pedig sorban hat futamot kell kibírniuk, ha idő előtt cserélik őket, egyből jön a rajtbüntetés.
Az új, várhatóan 2021-ben érkező rendszerben a váltókkal is lehetne annyit trükközni, hogy nem sorban hat futamban, hanem egy évi maximumban jelölnék meg a korlátot, vagyis ha egy váltó tönkremegy három futam után, de egy másik tovább bírja, akkor az nem érne büntetést.