80 százalék, hogy esni fog, ez volt az előrejelzés percekkel a Spanyol GP rajtja előtt, bár a nap sütött, és inkább csak a távolban volt elborulva. A mezőny arra készülhetett, hogy a következő 100 percben valamikor leszakad az ég, de legalább lesz pár szem csapadék.
A rajt után már azt gondolhattuk, túl vagyunk a nehezén, mindenki túlélte a mindig problémás első sikánt, ám utána a hosszú és nagyon gyors jobbosban Magnussen Haas-Ferrarija megcsúszott, emiatt mögötte csapattársa, Grosjean is megcsúszott, ám ő elvesztette a kocsit, és a bukótérbe sodródott.
Ám ahelyett, hogy hagyta volna kicsúszni a gépet, azonnal visszaállt a gázra, és megpróbált visszamenni a pályára. Érthetetlenül ostoba próbálkozás volt, mivel az első tízből indult, tudta, mögötte a fél mezőny, sőt, keresztben állva már láthatta is, ennek ellenére keresztbe visszament közéjük: ketten is elkapták, Hülkenberg és Gasly, óriási baleset lett a vége.
Hál' isten mindenki megúszta anyagi kárral, Grosjean, Gasly és Hülkenberg versenye is véget ért, de Grosjean manőverét még jócskán megvizsgálják, nehezen fogja kimagyarázni, miért állt vissza a gázra, és veszélyesztette saját, pláne a többiek épségét.
A biztonsági kocsira volt szükség, hogy el tudják takarítani a roncsokat és a törmeléket, így az élen lassított Hamilton, nyomában Vettellel, Bottasszal, Räikkönennel, Verstappennel és Ricciardóval. A 7. körben engedték el újra a mezőnyt, és innen jó időn át a gumitaktikákról szólt a futam.
A 25. körben Räikkönen alatt lelassult a Ferrari, kiállt a depóba, és feladta.
visszaállt a kerékcserék előtti sorrend - kivétel Kimi - : Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo.
A 41. körben Esteban Ocon kiesése kavarta meg újra a sorrendet, illetve az, hogy az autót el tudják szállítani, a versenyigazgató virtuális biztonsági kocsis (VSC) szakaszt jelzett: a Ferrari azonnal reagált, és kihozta kerékcserére Vettelt.
1 Lewis Hamilton 95
2 Sebastian Vettel 78
3 Valtteri Bottas 58
4 Kimi Raikkonen 48
5 Daniel Ricciardo 47
6 Max Verstappen 33
7 Fernando Alonso 32
8 Nico Hulkenberg 22
9 Kevin Magnussen 19
10 Carlos Sainz 19
De rajtavesztettek, a német Bottas és Verstappen mögé jött vissza, a negyedik helyre. Reményeit a felzárkózásra növelte, hogy Verstappen újra hülyeséget csinált, sikerült összeakadnia a lekörözött Stroll-lal, a Red Bull első szárnyának bal széle letört. Mindezt a VSC alatt, lassú menetnél.
A Ferrari viszont így is alig tudott közelebb kerülni aztán a Red Bull-Renault-hoz, a holland a sérült kocsival is könnyedén tartotta a 3. helyet. Az élen Hamilton és Bottas nyugodtan haladt a kettős győzelem felé.
A top 10 második felét Magnussen vezette a 6. helyen, Sainz, Alonso, Perez és Leclerc előtt.
A hajrá teljesen zavartalanul lepörgött - pláne, hogy a 80 százalék esőnek se híre, se hamva nem volt - Hamilton befutott Bottas előtt, 64-edszer nyert az F1-ben, idén egymás után másodszor, ami a Mercedes első idei kettős győzelmét jelentette. Ezzel a csapat átvette a vezetést a gyártók versenyében a Ferraritól, Hamilton pedig 17 pontra növelte az előnyét Vettel előtt a pilóták között.
Verstappen fél év után örülhetett újra dobogónak, Vettel csalódott lehet a második helyett a negyedik pozícióval. Ricciardónak életében nem lehetett unalmasabb délutánja ötödikként. Az újonc Leclerc az Alfával újra pontot szerzett.
Két hét múlva Monacói Nagydíj.