Egyetlen nagydíjat élt meg a Ferrari Spanyolországban bevezetett egyedi fejlesztése, a fejvédő bukókeretre szerelt tükör, ami azok után furcsának tűnhet, hogy áprilisban maga a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyezte a tükrök rögzítését a fejvédőre.
Most sem arról van szó, hogy az FIA gyorsan meggondolta volna magát, hanem arról, hogy szabálytalannak ítélték azt a módot, amivel a Ferrari rögzítette a tükröt – az FIA szerint ugyanis nem azért módosítottak a Ferrarinál, hogy más helyre kerüljön a tükör, hanem azért, hogy így egy plusz kis szárnyat is a kocsira rakhassanak, már pedig az FIA csak a tükör áthelyezését engedélyezte.
Arra, hogy miért is ekkora dolog a tükrök áthelyezése, az FIA együléses (formaautó) autóiért felelős Nikolas Tombazis válaszolt az Autósportnak: a tükrök olyan furcsa formát jelentenek az autón, hogy a csapatok legszívesebben nem is tennének tükröket, ha nem lennének erre kötelezve szabályokkal.
Az FIA már a futam előtt szólt a Ferrarinak, hogy a Spanyol Nagydíj után, vagyis Monacótól nem használhatják mostani formájában az új tükröt, az indoklást viszont vasárnap hozta nyilvánosságra a versenyigazgató Charlie Whiting, aki elmondta, hogy a szabály nyelvezetében az szerepel, hogy a fejvédőre lehet rögzíteni a tükröt, de egyéb elemekről nem ejtenek szót, így plusz szárnyak elhelyezése sem engedélyezett. Ha súlyos szabálysértés lett volna, akkor már Barcelonában levetették volna a Ferrarival a tükröt, ám mivel csak másképp értelmezték a szabályt, mint az FIA, így türelmesebbek voltak velük, Monacóban viszont már nem lesznek azok.