Látszik, hogy a Ferrari kettőzött erővel vet be mindent, hogy letaszítsa a trónról a Mercedest, szinte nincs olyan fejleszthető terület, ahol ne húznának valami váratlant, vagy olyat, ami fél-egy lépéssel a többiek előtt jár.
Monacóban épp a Ferrari akkumulátora került a figyelem középpontjába, a rivális csapatok – a Mercedes és Red Bull – ugyanis azt gyanították, hogy az olaszok a szezon eddigi öt futamán trükköztek az energiatárolóval, illetve az energia felhasználásával.
A gyanú szerint a Ferrari két részre osztott energiatárolójával pár pillanatra át lehetett lépni a 120 kW teljesítményű maximális energialeadási limitet, méghozzá úgy, hogy az akkumulátor két része közti feszültséget befolyásoló csippel kijátszhatták az FIA szenzorait.
Az FIA egyelőre vizsgálja az első öt futam adatait, és nem hozott nyilvánosságra semmit, Monacóra viszont egy speciális szoftvert telepítettek a Ferrari motorjára, hogy véletlenül se tudjanak trükközni, már amennyiben eddig megtették ezt, írja a Motorsport Magazine.
A német Auto Motor und Sport egyébként úgy tudja, hogy a két nagy rivális ezzel meg is elégedett, és az FIA-vizsgálat eredményétől függetlenül nem óvnak meg egy eredményt sem.