A Kanadai Nagydíjról azt terveztük írni, hogy a monacói nem volt unalmas: Montrealban ugyanis az első kör komoly balesete után - Stroll és Hartley ütközött, megúszták ép bőrrel - semmi, még annyi sem történt, mint két hete Monte Carlóban.
Vettel eljött a rajtnál, kis csata után besorolt mögé Bottas és Verstappen, Ricciardo a kerékcserénél Hamilton elé került, és negyediknek jött fel, Räikkönen volt a hatodik. Nagyjából ennyi volt a verseny, amely után Vettel 1 ponttal átvette a vezetést a világbajnokságban Hamiltontól.
Aztán az utolsó előtti kör végén jött Winnie Harlow szupermodell, aki celebritásként megkapta a lehetőséget, hogy leintse a futamot, és
egy körrel korábban meglengette a kockás zászlót.
Egészen sokáig és egészen rendesen, jól látta a teljes élmezőny, Vettel a rádión azonnal kommentálta is, hogy nem túl okos dolog egy körrel korábban leinteni a futamot.
A versenyzőket nem zavarta meg az incidens, mindenki teljesítette az utolsó kört, majd annak, a 70.-nek a végén már egy FIA-szakember újra leintette a futamot.
Csakhogy teljesen hiába, a szabályokban ugyanis le van írva, hogy ha a tervezett versenytáv végénél korábban feltűnik a pályán a kockás zászló, akkor a nagydíjnak vége, méghozzá annak a körnek a végén, amit a lengetés előtt teljesített az élen álló autó.
Azaz jelen esetben a 70 körös futam 68 körös lett, az utolsó két kört feleslegesen tették meg a pilóták. Tiszta szerencse, hogy a pontszerző helyeken, vagyis a top 10-ben, ebben a két körben nem változott a sorrend. Csak a Force India panaszkodott kicsit, hogy a rövidítés miatt Sergio Perez 14. lett, egy pozíciót veszíthetett.
A győztes Vettel azért nem hallgatta el, hogy attól tartott, nézők jönnek a pályára az utolsó körben, mivel ugye a kivetítőkön már mindenki láthatta, hogy a GP-t leintették, így simán gondolhatták volna, hogy vége. Szerencsére ez nem történt meg, nem ment be a pályára senki, biztonságban véget ért a futam.
A lekörözött Carlos Sainz Jr. elmesélte, a 70. körben jó pár másodpercet veszített Kimi Räikkönen mögött, mert a hatodik helyen senkitől sem veszélyeztetve haladó finn lelassított a korai zászló után, és csak kisvártatva jött rá, még nincs vége, akkor aztán újra a gázra lépett.
Nagyon nem örült Daniel Ricciardo, aki a 70. körben futotta a verseny leggyorsabb körét, amit így töröltek, vagyis a leggyorsabb kör hivatalosan csapattársáé, Max Verstappené lett.
A Forma-1 mindeközben igyekezett tudomást sem venni az egész eseményről, Twitterükön nyoma sincs a sztorinak.
Ami viszont rém kínos, és óriási káosz lehetett volna belőle. Illetve, amint látjuk, egy kicsi lett is.
Hamar ki is derült, mi történt, legalábbis Harlow gyorsan kitwittelte, ő akkor lengetett, amikor mondták neki, azaz nem az ő hibája:
"nem én voltam! Ez van, ha egy körrel korábban szólnak neked, hogy lengesd meg a kockás zászlót"
- írta a 23 éves kanadai modell.
Valószínűleg ki fog majd derülni, ki hibázott a Forma-1-es vezetésből, bár nagyon reklámozni biztosan nem fogják. Mindenesetre Vettel 50. futamgyőzelme emlékezetesre sikerült, még ha rém unalmas is volt.