Szokatlanul mozgalmas szabadedzésekkel tért vissza a Forma-1 Franciaországba, azon belül a Paul Ricard versenypályára, ahol az első szabadedzést egy falba csapódó, majd kigyulladó Suaber miatt kellett leinteni a másfél óra lejárta előtt, míg a második szabadedzésen a Force Indiá-s Sergio Pérez hagyta el furcsa körülmények között a bal hátsó kerekét.
A mexikói pilóta már rég pályán volt, vagyis nem arról van szó, hogy esetleg egy rosszul rögzített kerékkel jött ki a pályára, rendes versenytempót diktált, sőt, mért körön volt, amikor a hátsó, Mistral egyenes előtti utolsó kanyarkombinációban a kerékvetőt elkapva befarolt, és egész egyszerűen lerepült a kocsiról a kerék.
Itt elég gyorsan mennek már, 155 km/h-ról gyorsítanak 270 km/h-ra az egyenes előtt, szóval valósággal kilőtt a kerék. Szerencsére nem lett baj, a kerék nem repült ki a pályáról, a szalagkorlátról visszapattanva elindult a középen egy sikánnal megszakított 1,8 km-es egyenesen.
Az edzést a kocsi elszállításáig és a kerék befogásáig megszakították, utána viszont nagyjából zavartalanul folytatódott. De csak nagyjából, az utolsó tíz percen belül Brendon Hartley állt félre a Toro Rossóval technikai hiba miatt, egy kicsit oltani is kellett a gépet, de nem volt akkor tűz, mint kora délután Marcus Ericssonnál.
Pérez később még egy átmozgató körre visszatért, akkor nem hagyta el a kereket, úgyhogy megoldották a problémát. Kihagyta viszont a teljes másfél órát Ericsson, akinél túl nagy kár keletkezett a kocsiban az első szabadedzésen a tűznél.
Növelni tudta előnyét az első szabadedzéshez képest Lewis Hamilton, de igazából csak annak köszönhetően, hogy a csapattárs Valtteri Bottas ultralágy gumi helyett a lassabb szuprelágyon ment a második edzésen, és így csak a hetedik helyen zárt. Hamilton mögött 7 tizedes különbséggel jött a két Red Bull, majd már egy másodpercen kívül a két Ferrari, amik pénteken nem találták a választ a Merci friss motorfejlesztésére.
Romain Grosjean a Haasszal továbbra is tartotta a gyári Ferrari tempóját, egyetlen századra volt Sebastian Vetteltől, a top tízbe még Fernando Alonso, a másik Haas-pilóta Kevin Magnussen, illetve Pierre Gasly fért be – utóbbi alighanem a Kanadában bevetetett Honda-motorfejlesztésnek köszönhetően.