Egészen az időmérő utolsó harmadáig Lewis Hamilton tűnt a gyorsabb Mercedes-pilótának, aztán Valtteri Bottas hatalmas pályacsúccsal vitte el előle a pole-t, 2017 után sorban másodszor. Sebastian Vettelt feltartás miatt három rajthelyre büntették, csak a hatodik helyről indulhat majd.
Egy hajszállal ugyan, de sikerült Sebastian Vettelnek megtörnie Lewis Hamilton és a Mercedes pénteki egyeduralmát az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésén, a Ferrari német pilótája 29 ezreddel volt gyorsabb a címvédő angolnál. Hamilton mögött a harmadik helyen Valtteri Bottas jött picivel több, mint egytizedes különbséggel, majd Kimi Räikkönen, a két Red Bull és a két Haas-Ferrari következett. A top 10-be befér még Carlos Sainz és a döbbenetesen jó formában levő Charles Leclerc is, aki elképzelhetetlennek hitt eredményeket hozott ki a Sauberből megint, fél másodperccel verve saját csapattársát, Marcus Ericssont.
Vettel a hétvége eddigi legjobb körét futotta, közel került hozzá, hogy 1:04 alá vigye az eredményét, 1:04,070-tel, egyben pályacsúccsal zárt, szinte biztos, hogy ha nem jön eső, az időmérőn 1:03-ban végez majd a pole-győztes.
Az edzésen többeknek is gondja volt egyébként:
Verstappen kocsiját időben megszerelték a Red Bullnál, Leclerc Sauberjén viszont nagyban dolgoztak még az időmérő indulása előtt is. A zöld lámpára, vagyis az időmérő indulására viszont sikerült összerakni és beindítani a Saubert a váltócsere után.
Az időmérő első harmadában a Mercedes visszavette az első helyét, de Hamilton még nem döntötte meg Vettel korábbi pályacsúcsát, 1 századdal maradt el tőle. Mögötte Bottas, majd Räikkönen jöttek, a kieső helyekre pedig Vandoorne, Sergio Pérez, Szergej Szirotkin, Berndon Hartley és Marcus Ericsson kerültek, részben azért, mert Leclerc az utolsó mért körök alatt kicsúszott, és az emiatt lengetett sárga zászlóval elvette a lehetőséget többektől a javításra.
A második harmadban nem siettek, majdnem egy perccel a kezdés után Leclerc indította a sort, a Mercedes viszont meglepő taktikával kezdett: Hamilton és Bottas is szuperlággyal próbálkozott, hogy sikeres továbbjutás esetén ilyen gumikon kezdjék majd a versenyt, miközben a Ferrarik az ultralágyat választották. Hamilton első próbálkozásra új pályacsúcsot ment, szuperlággyal javította 1:03,577-re a körrekordot. A Mercedes a papíron lassabb gumival is előzte a Ferrarikat, úgyhogy bejött a kockáztatásuk.
Fernando Alonso kockáztatása viszont nem jött be a harmad végén, eléggé lecsúszott a McLarennel, és eltörte az első szárnyának szélét a kerékvetőn, ezzel bukta is a továbbjutást, ahogy Esteban Ocon, Pierre Gasly, rajtbüntetéssel induló Leclerc, és Lance Stroll.
Az utolsó, 12 perces etapot Bottas indította rettenetesen jó körrel, 1:03,264-re javítva a rekordot, Hamilton is csak 5 tizedre követte finn csapattársát, ami nem is csoda, az egyik kanyarban eléggé megcsúszott, de Vettel is hibázott elsőre.
Még egy mért kör mindenkinek belefért, kellett is, Hamilton a két finnt, a két Red Bull Romain Grosjeant, Vettel pedig lehetőség szerint mindannyiukat előzte volna.
Végül Bottas örülhetett, 1:03,130-as új pályacsúccsal sorban másodszor szerezte meg az osztrák pole-t, 19 ezreddel verte csapattársát.
Vettel lett a harmadik, Räikkönen a negyedik, a két Red Bull közé pedig beszúrt Grosjean.
A Q2 és a Q3 között bejelentették, hogy Vettelt vizsgálják, amiért a Q2-ben feltarthatta Sainzot. A két pilótát meghallgatva végül büntették is, három rajthelyet kapott, csak a hatodik helyről indulhat majd.