Először ismerte el formálisan is azt Robert Kubica, amit eddig pletykáltak, vagyis hogy érvényes szerződése volt a Ferrarival a 2012-es F1-szezonra, amit még majdnem végzetes 2011-es ralibalesete előtt írt alá. A szerződés értelmében Fernando Alonso csapattársa lett volna Felipe Massa helyett, és akár a vb-címért is mehetett volna – abban az évben Sebastian Vettel a Red Bullal három ponttal előzte meg Alonsót, a világbajnoki cím csak az utolsó nagydíjon, Brazíliában dőlt el.
Kubica a Forma-1 nem rég indult hivatalos podcastjében beszélt erről, elárulta, hogy a Ferrari-szerződés után még azon is elgondolkodott, hogy visszamondja az andorrai raliversenyt, amin megsérült, de végül elindult, mert nem akarta cserbenhagyni a csapatot, amitől lehetőséget kapott.
A ferraris szerződéséről azt is elárulta, hogy az akkori Ferrari-elnök Stefano Domenicalival egyeztek meg, és hogy kevesebb lett volna a fizetése a Ferrarinál, mint amennyit a Renault-nál kereshetett volna 2012-ben.
„Az első cél, hogy bekerülj az F1-be. A második, hogy megragadj, és megfelelő értéket és hírnevet szerezz, ami nehezebb, mint simán a Forma-1-be jutni.
A harmadik cél, hogy világbajnok legyél, vagy a Ferrarihoz igazolj.
Egyik sem jött össze, de az egyikhez nagyon közel voltam”
– mondta a podcastben.
Az elszalasztott lehetőség eleinte nem is tudatosult benne, a balesete utáni 16-18 hónapban olyan kemény munkájába került a felépülés, hogy nem is fájt az elszalasztott esély. Később viszont sokkal nehezebb lett emiatt, mert nem csak, hogy nem versenyezhetett, de a Ferrariban sem versenyezhetett.
A lengyel, aki jelenleg a Williams tartalék- és fejlesztőpilótája, őszintén beszélt arról is, hogy nem pusztán hobbiból kezdett ralizni, hanem azért, hogy még teljesebb pilóta legyen, de végül túl nagy árat fizetett ezért.