Lewis Hamilton F1-es pályafutása 11 éve alatt soha nem nyert a 6.-nál gyengébb rajthelyről, aztán alig egy hete a 14.-ről győzött. Előzött a pontversenyben, de a hétvégi Magyar Nagydíj előtt leginkább arról beszélt, mennyire kemény ez az év. Interjú.
A legutóbbi, hockenheimi a legjobb győzelme?
Nehéz megmondani. Rengeteg versenyen vagyok túl, nehéz kiemelni egyet. Több mint kétszázszor indultam már, 11 évről beszélünk, de az biztos, ha a boldogságfaktort nézzük, a legutóbbi nagyon ott van. Mondjuk úgy, hogy az egyik legsikeresebb versenyem volt.
Úgy tűnik, a Ferrari és Sebastian Vettel idén megnehezíti a dolgát, felváltva vezetik a pontversenyt. Nem jobb, ha nyugodtabb szezonja van?
Utálom, ha a Forma-1 egyoldalú, gyűlölöm, ha bármi egyoldalú, a kihívás az, ha a lehető legerősebb ellen mehetek. Idén a Ferrari erősebb, különösen az elmúlt pár versenyen voltak felettünk. Több erő van a motorjukban, néhol sokkal több.
A csapatfőnöke, Toto Wolff Hockenheimben azt mondta, fél másodpercet buktak a Ferrarival szemben csak az egyenesekben.
Nem néztem meg pontosan az adatokat, de legalább három tizedet mondanék. Ez plusz 15-20 lóerőt jelent, ami óriási különbség. Különösen, hogy nem is vadonatúj motorból hozták ki. A srácokkal azon vagyunk, hogy még többet hozzunk ki magunkból, hogy jobb munkát végezzünk. A csapatom azon dolgozik, hogy a harmadik motorom még erősebb legyen, a leszorító erő még nagyobb legyen a kocsin.
Nagyobb erőfeszítésre van szükségünk a csapattól, mint valaha.
Tavaly már nagyon-nagyon kemény csatánk volt a Ferrarival, de idén szintet léptünk.
Egy pénteki pesti partin a modell Palvin Barbarával egy Mercedes-sportkocsiban gurult színpadra, hogy a vendégekkel együtt gyarapítsa azt a több mint 120 millió forintot, amit a német márka 20 év alatt a szervezet javára adományozott.
A Hungaroring viszont nem rossz ómen önnek.
Igen, ötször nyertem itt, és még kétszer kellett volna. Volt még egy esős futam, egyszer pedig pole-ból indultam, de elrontottam a rajtot. A Hungaroring közép- és alacsony sebességkategóriás pálya, nagyon agresszívnak kell lenni rajta, nagyon kell neki nyomni, későn kell fékezni. De ez fekszik a stílusomnak. Nagyon szeretem ezt a pályát, versenyezni viszont nehéz rajta, nehéz szorosan a másik kocsi nyomában maradni, így nem könnyű előzni sem.
Akkor végül is szereti a Magyar Nagydíjat, ugye?
Nem tudom, miért, de itt engem nagyon kedvelnek. Sőt, a magyar drukkerek még követnek is engem, más futamokra is elkísérnek, és ez nagyon nagyon jól esik.
Tavaly itt maradt pár napra a futam után is, tervez most ilyet?
Nem tudok. Előbb egy háromnapos konferenciára kell mennem, aztán Londonban lesz egy mítingem, aztán a legjobb barátom nősül. A bő háromhetes nyári szünetből úgy 10 napom marad kikapcsolódni. De Budapest gyönyörű, az építészete nyűgöz le igazán, az egyik kedvencem. Budapest menő város.
Hamilton gyerekként nem volt tehetségtelen futballista, egy srác volt jobb nála a sulijukban, Ashley Young: aki most a Manchester United és az angol válogatott balhátvédje. Nagyon drukkolt neki és az angol válogatottnak a vb-n, elődöntőbe jutottak, de végül csak negyedikek lettek.
„Megvolt a jegyem Moszkvába, csalódottabb voltam, mint életemben bármikor a futball miatt. Fiatal csapattal indultunk, nem számítottunk semmi ilyesmire. A döntőt azért megnéztem, és örülök, hogy a franciák nyertek, nagyszerű csapatuk van.”