Addig csavarják a Force India megmentése körüli jogi hercehurcát, hogy komoly változások jöhetnek a jövő heti, szeptember másodikai Olasz Nagydíjig. A fő probléma már nem a Force Indiát megmentő befektetői csoport és a korábbi tulajdonos között pattogó indulási jog, hanem a csapatot illető pénzdíj, aminek közös megoldása újabb hármas pilótamozgást hozhat.
Azzal, hogy a Force India új tulajdonoshoz került, a többi csapat jóváhagyása kellene, hogy megtarthassák az idén szerzett pontjaikat, ami alapján a pénzdíj egy részét osztják a csapatoknak az idény végén. Csakhogy a McLaren, Renault, Williams hármas megvétózta ezt, előbbi kettő attól fél, hogy a Force Indiából Mercedes-fiókcsapatot csinálnak, míg a Williams pusztán anyagi szempontokból, hiszen ha a Force Indiát lenullázzák, nekik több pénz jutna.
Az Auto Motor und Sport (AMuS) értesülései szerint az F1-vezetőség nagyon igyekszik megtalálni a csapatok közötti közös nevezőt, a végső megoldás az lehet, hogy törlik az eddigi 12 futamon szerzett 59 Force India-pontot (amit amúgy is buknának a szezon közbeni névváltással). A maradék 9 futamon szerzett pontjaik viszont beleszámítanának a végső összesítésbe, vagyis 9 futam alatt kellene jobb teljesítményt nyújtaniuk, mint a Toro Rosso, Sauber, Williams hármasnak az egész szezonban - ami nem lehetetlen, hiszen a trióból legjobban álló Toro Rossónak is csak 28 pontja van jelenleg.
Hogy mindenki jól járjon, a McLaren megkapná a Force Indiától Esteban Ocont, a francia helyére mehetne a Williamsből Lance Stroll, a Williamsnél pedig a tartalék- és tesztpilóta Robert Kubica ülhetne az autóba
már az e hétvégi belga gp utáni futamon, egy hét múlva, monzában.
Az AMuS szerint az egyezségre háromból két csapat már igent is mondott, valószínűleg a Williamset kell még puhítani a végső megállapodáshoz.