Egy hónapja pörög az átigazolási piac a Forma-1-ben, mióta Daniel Ricciardo közölte, hogy a Renault-t választja jövőre, sorra jönnek a bejelentések.
Messze nincs még vége, ugyanis a 10 csapatból csak négynek van meg mindkét pilótája 2019-re:
Az Autosport.com összeszedte, akinek legalább egy versenyzője van, illetve akár két neve is, de hivatalos bejelentés még nem volt:
(Vettel helye természetesen fix.)
Van két csapat, ami nem hogy nem jelentett be egy embert sem, de még pletykaszinten is jó pár esélyessel számolhatunk:
A Saubernél legalább sanszosan megtartják Charles Leclercet és Marcus Ericssont, a Williams teljes a bizonytalanság.
A Saubernél Ericssont nagyon nehéz lesz kiszorítani, mert jelentős szponzorpénzt hoz, és idén nem is vezet rosszul. Leclercet is megtartanák, csakhogy őt akarja a Ferrari is. Itt van az egyik nagy bonyodalom: a Ferrari vezetősége szíve szerint megtartaná Vettel mellé Kimi Räikkönent, csakhogy a júniusban elhalálozott elnök, Sergio Marchionne már megegyezett Leclerckel, sőt állítólag szerződést is aláírtak 2019-re. Az olaszoknál most azon tanakodnak, hogy lehetne úgy megoldani a helyzetet, hogy mindenki jól járjon.
És akkor ott van a Williams, ami válogathat a pilóták között, de a helyzete nem rózsás: vagy tehetős, de kevésbé ügyes tehetségek, vagy klasszisígéretek állnak sorban náluk, de pénz nélkül. Ráadásul ők újra csak akkor választhatnak majd, ha már minden ülés elkelt körülöttük.
A pilóták, akik sorsa a levegőben lóg:
Közülük Ocon a legerősebb név, kár lenne érte, ha kimaradna az F1-ből jövőre. Úgy volt, hogy megy a Renault-hoz, csakhogy Ricciardo döntése keresztülhúzta a számításait. Ő a Mercedes neveltje, de nem tudják hovatenni, és már az is bonyolultnak tűnik, hogy a Williamshez benyomják. A Williams Mercedes-motort használ, így kézenfekvő lenne a dolog, csakhogy a csapat szerződtethet tehetős fizetős pilótákat is, akik anyagilag fenntartanák a folyamatosan nehézségekkel küzködő istállót.