Ijesztő balesettel indult az utolsó 2018-as F1-futam Abu-Dzabiban: azok után, hogy a mezőny sikerrel átjött az első kanyaron, Nico Hülkenberg és Romain Grosjean akadtak össze a német erőszakos előzési kísérlete után. Hülkenberg nem hagyott elég helyett a Haasnak, aminek bal első kereke megdobta a Renault, ami 1,5 átfordulás után fejjel lefelé állt meg a gumifalban. Hülkenberg sérülés nélkül megúszta az esetet, a fejvédő glória itt is dolgozott.
A korai baleset után nem sokáig maradtunk újabb izgalmak nélkül, előbb Max Verstappen találkozott újra össze azzal az Esteban Oconnal, akivel a legutóbbi futamon, Brazíliában ütköztek, majd pörgették kicsit tovább a nézeteltérést. Aztán a Ferraritól a Sauberhez távozó Kimi Räikkönen alatt állt meg a kocsi a célegyenesben, elrontva a finn búcsúját és ekkor még csak a 7. körben jártunk, illetve a finn pont a 8. körét kezdte volna meg, amikor félreállt. Ezzel egyébként veszélybe került a vb-harmadik helye, amire mellette Valtteri Bottas és Max Verstappen is jó eséllyel pályázott így.
A biztonsági autós, majd virtuális biztonsági autós szakasz után Hamiltonnál gondolták úgy, hogy változtatnak a stratégián, és gyors kerékcserével kezdenek. Az angol világbajnok az ötödik helyen Max Verstappen mögé szorulva ért vissza a pályára, egy rövid támadás után nem is tudta tartani a lépést a jóval gyorsabb gumin autózó Red Bull-lal.
A sorrend nagyjából változatlan maradt a 16-18. körökig, ekkor jött ki az élről mindenki kerékcserére. Sorban Sebastian Vettel, Bottas és Verstappen látogatták meg a boxot, Daniel Ricciardo viszont furcsa módon nagyon sokáig kint maradt a pályán, vezetve a mezőnyt.
Nagyjából a futam felénél aztán esőcseppeket kezdtek jelenteni a pilóták, és bár láthatóan esett a sivatagi pálya egyes szakaszain, a hőség és a gyors száradás miatt nem kellett attól tartani, hogy az átmeneti esőgumikra legyen szükség.
Ricciardo végül a 34. körig várt a kerékcserére, ultralágyról szuperlágyra váltott az ausztrál, különösebb oka tehát nem volt annak, hogy sokáig kint tartotta a pályán a Red Bull. Ricciardo kerékcseréjével Lewis Hamilton kapta vissza az első helyet, mögötte pedig csapattársa, Bottas jött, aki egy dobogós helyezéssel az összetett bronzérmében reménykedhetett volna.
A második hely viszont nem sokáig volt Bottasé, egy elrontott féktáv miatt gyorsan beérte Vettel, aki aztán a célegyenesben meg is előzte, aztán gyors egymásutánban a két Red Bull is lenyomta a lelassuló Mercedest. Bottas 15 körrel a vége előtt a gyorsabb ultralágy gumikra váltott, de ez sem hozta meg az áttörést neki, be kellett érnie végül az ötödik hellyel a futamon. Verstappen is hiába küzdötte fel magát a dobogóra a futamon, az így szerzett 15 ponttal is maradt a végül vb-bronzot szerző Räikkönen mögött.
Az utolsó 10 körben Esteban Ocon és Pierre Gasly is pontszerző helyről esett ki, Fernando Alonso így végül a 11. helyen zárta a futamot – még egy kieső kellett volna a spanyolnak ahhoz, hogy pontszerzéssel búcsúzhasson. Ez végül nem jött össze neki, egyrészt nem került elég közel a 10. Kevin Magnussenhez, másrészt kapott egy 5 mp-es büntetést is a sikán levágásért, így egy 11. hellyel búcsúzott az F1-től. Csapata a rádióban már a 2019-es Indy 500-ra utalt, Alonso következő nagy célja a Tripla Korona megszerzése, amihez a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás megnyerése után már csak az Indy 500-siker hiányzik neki.
Hamilton végül 88 ponttal Vettel előtt végzett az első helyen, ezzel a legsimább vb-címét szerezte az ötből.
(Borítókép: Lars Baron / Getty Images)