Az FIA kivizsgálta Nico Hülkenberg, Fernando Alonso és Charles Leclerc spái, augusztusi rajtbalesetét, amikor a német Renault-ja hátulról beleszaladt a spanyol McLarenjébe, és átlökte azt a monacói Alfáján.
Senki nem sérült meg a látványos bukásban - mint kiderült, lehet, hogy Leclerc az idén bevezetett fejvédő keretnek, a glóriának (halo) köszönhetően nem. Ami biztos, a sisakját nem érte ütés, mert a halo felfogta a McLarent.
A rengeteg féle szögből felvett eset összes videóját, illetve az összes adatot kielemezték, és megállapították, hogy a McLaren
Alonso kocsijának első szárnya viszont elkapta volna a sisakot, a kontakt a sisakplexinél lett volna - ha addigra a halo nem fogja fel a repülő autót
Ami tehát fix: ha nincs fejvédő, a McLaren első légterelője találkozik Leclerc bukósisakjával, ami biztosan sérül.
A becsapódásnál egyébként a halo eltörte a McLaren jobb első felfüggesztését, és módosította a kontrollálatlanul sodródó autótest haladási irányát. Leclerc és Alonso kocsija között 30 kilométer/órás különbség volt, nagyjából 90 fokos szögben kapta el egyik a másikat - írja az Autosport.com.
Az elmúlt években, ezév elejéig rengeteg vita volt a glória bevezetéséről, mert sokak szerint elcsúfítja az autókat. A Leclerc-Alonso-vizsgálat végeztével a vita értelmetlen.